مسکو حمایت از قطعنامه سازمان ملل درباره یمن را خواستار شد

یک شنبه 27 آبان 1397 - 10:49:4
مسکو حمایت از قطعنامه سازمان ملل درباره یمن را خواستار شد

تهران - الکوثر : سفیر روسیه در یمن از جامعه بین الملل و طرف های درگیر در یمن خواست از قطعنامه سازمان ملل برای صلح در یمن حمایت کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ولادیمیر دِدوشکین ، سفیر روسیه در یمن ، از جامعه بین المللی و طرفین درگیر در یمن خواست از قطعنامه ارائه شده توسط مارتین گریفیتس ، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن ، حمایت کنند.
وی تاکید کرد: " برای اولین بار پس از گذشت سه سال از آغاز جنگ در یمن ، سند ویژه ای ارائه شده است که همه طرف های درگیر و جامعه بین المللی به نمایندگی از شورای امنیت سازمان ملل باید از آن حمایت کنند."  
این دیپلمات افزود: " این سند باید الزام آور باشد چرا که از اهمیت زیادی برخوردار است. به علاوه، این مصالحه ای دشوار خواهد بود که طی آن طرفین باید امتیازات قابل توجهی بدهند."  
نماینده سازمان ملل در یمن در نظر دارد نقشه راهی برای توافق آینده تهیه کند. وی گفت: "ما درباره پارامترهای امنیتی اساسی و گام های سیاسی صحبت می کنیم که در نهایت به این درگیری پایان دهد و حاکمیت مستقل یمن را بار دیگر برقرار کند. طبیعتا ، این سند طرح کلی ایجاد سازوکارهای سیاسی و نظامی متناسبی را برای تحقق بخشیدن به این اهداف و همچنین تضمین های لازم مشخص می کند." 
ددوشکین در ادامه گفت رسیدن به این هدف در شرایط فعلی آسان نخواهد بود. وی افزود: "ما کارهای سخت و زیادی پیش رو داریم. با این حال، برای موفقیت امیدواریم. همه طرف ها مصمم هستند تا مردم یمن را به سمت صلحی که مدت ها است منتظرش هستند، سوق دهند. به هر حال، ابتدا همه ما باید در استکهلم دیدار کنیم." 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 27 آبان 1397 - 10:42:42