دستیار وزیر امور خارجه:

مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد

یک شنبه 20 آبان 1397 - 9:56:17
مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد

تهران- الکوثر: دستیار وزیر امور خارجه ایران در امور غرب آسیا با بیان اینکه رویکرد نظامی برای حل مشکل افغانستان شکست خورده است، گفت: حضور نیروهای نظامی خارجی در این کشور باعث طولانی شدن جنگ شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دومین نشست مشورتی در خصوص صلح در افغانستان موسوم به «فرمت مسکو» روز جمعه ۱۸ آبان به میزبانی کشور روسیه در مسکو برگزار شد.

این جلسه با حضور نمایندگان ۱۱ کشور، از جمله جمهوری اسلامی ایران و هیأت‌هایی از شورای عالی صلح افغانستان و دفتر نمایندگی طالبان در قطر تشکیل شد. 
در این جلسه، هیأت‌های نمایندگی شرکت کننده نظرات و راهکارهای پیشنهادی مورد نظر خود برای پیشبرد روند صلح در افغانستان را ارائه کردند.

«رسول اسلامی» دستیار وزیر امور خارجه در امور غرب آسیا نیز به نمایندگی از طرف جمهوری اسلامی ایران در این جلسه شرکت داشت.

نماینده کشورمان در سخنرانی خود با اشاره به این که رویکرد نظامی برای حل مشکل افغانستان شکست خورده است، ادامه حضور نیروهای نظامی خارجی در این کشور را عامل طولانی شدن جنگ خواند.

وی خروج مسؤولانه این نیروها از افغانستان بر اساس یک جدول زمانی را گام مهمی برای آماده سازی زمینه جهت آغاز مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و مخالفان آن کشور اعلام کرد.
نماینده گروه طالبان نیز در این نشست نظرات خود را در مورد شرایط افغانستان بیان و برخی از شروط خود برای آغاز مذاکره با دولت آمریکا و دولت افغانستان را اعلام کرد.
گفتنی است دولت افغانستان نماینده رسمی به این جلسه اعزام نکرده بود و براساس اعلام وزارت خارجه افغانستان، هیأت شورای عالی صلح این کشور به صورت مستقل در این نشست شرکت کرده است.
از طرف دولت آمریکا نیز دبیر سوم سفارت آن کشور در مسکو در این جلسه حضور داشت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 20 آبان 1397 - 9:56:11