پایگاه تازه‌تاسیس سعودی هدف قرار گرفت

شنبه 19 آبان 1397 - 18:1:19
پایگاه تازه‌تاسیس سعودی هدف قرار گرفت

تهران- الکوثر: یمنی‌ها در پاسخ‌های موشکی خود به تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی، یک فروند موشک بالستیک به سمت مواشع شبه‌نظامیان در جنوب عربستان شلیک کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله عصر امروز شنبه با شلیک یک فروند موشک بالستیک «بدر-۱»، مواضع مزدوران ائتلاف سعودی در منطقه «عسیر» واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

منابع خبری یمن هنوز گزارشی درباره اینکه آیا این موشک بالستیک دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرده یا نه و یا اینکه تلفاتی داشته است یا نه، گزارشی منتشر نکرده‌اند.

پاسخ‌های موشکی یمن در حالی صورت می‌گیرد که ائتلاف سعودی اخیرا حملات هوایی خود به مناطق مسکونی شهر الحدیده و منطقه کیلو۱۶ را به شدت افزایش داده است، اما تاکنون نتوانسته این شهر را تحت اشغال خود در بیاورد.

خبرگزاری رویترز دیروز جمعه گزارش داده بود که عناصر تحت امر ائتلاف سعودی، حملات نظامی گسترده‌ای برای اشغال شهر بندری الحدیده آغاز کردند.

دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی»، مدعی شد که نیروهای آن با پوشش هوایی ائتلاف سعودی در حال پیشروی به شمال  و سمت غرب شهر الحدیده هستند.

یمن در جنگی که در سال ۲۰۱۵ اوج گرفت، خسارات زیاد جانی و مالی دیده است. در آن سال بعد از آنکه نیروهای انصارالله و ارتش بخش اعظم غرب کشور را گرفتند و عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهوری مستعفی را مجبور به تبعید کردند، ائتلافی از کشورهای عربی به رهبری عربستان وارد جنگ شد؛ جنگی که در سال و اندی گذشته بیش از ۵۰ هزار کشته بر جای گذاشته است.


شنبه 19 آبان 1397 - 17:34:2