سفارت امارات در دمشق به زودی بازگشایی می شود

جمعه 18 آبان 1397 - 21:9:59
سفارت امارات در دمشق به زودی بازگشایی می شود

تهران - الکوثر : یک پایگاه خبری عربی از سفر مشاور امنیت ملی امارات عربی متحده به دمشق برای فراهم کردن شرایط بازگشایی سفارت ابوظبی در دمشق خبر داد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، منابع سوری تاکید کردند یک مسئول بلند پایه اماراتی که گمان می رود شیخ "طحنون بن زاید" مشاور امنیت ملی امارات عربی متحده باشد، در چند روز گذشته پنهانی از دمشق دیدن کرده است. این منابع اعلام کردند شیخ طحنون بن زاید حامل نامه ای از رهبران امارات درمورد بازگشایی سفارت ابوظبی در سوریه بود. 
منابع سوری تصریح کردند تعمیر ساختمان سفارت ابوظبی در دمشق رو به پایان است و تا سه هفته دیگر به طور رسمی بازگشایی می شود.
تعمیرات ساختمان سفارت ابوظبی در دمشق از بیش از یک ماه پیش آغاز شده است. بنابر اعلام منابع سوری، به کارکنان محلی سفارت ابوظبی اطلاع داده شده است از ابتدای هفته آینده طبق معمول در محل کار خود حاضر شوند. 
تماس سری بین امارات عربی متحده و دولت سوریه در پنج سال گذشته، هیچگاه قطع نشده است. این تماس در سطح عالی بین دو کشور ادامه داشته و کنسولگری سوریه در ابوظبی به فعالیت خود در تمدید گذرنامه کارکنان سوری که در امارات عربی متحده فعالند، ادامه داده است. 
در همین حال پایگاه لبنانی "لیبانون دیبیت" چهارشنبه نوشت: همزمان با انتشار خبرهایی درباره قصد امارات برای بازگشایی سفارت خود در دمشق، برخی شرکتهای مسافرتی اماراتی پیشنهادهایی برای دادن روادید گردشگری کوتاه مدت به سوریها داده اند، پیشنهادهایی که تضمین شده توصیف شده اند. 
دولت سوریه نیز چندی پیش اعلام کرد سفرهای هوایی دو طرفه بین دو شهر لاذقیه در سوریه و شیخ نشین شارجه در امارات عربی متحده از سر گرفته شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 18 آبان 1397 - 18:53:39

دسته بندی :