نیم میلیون کشته حاصل جنگ افروزیهای آمریکا در منطقه

جمعه 18 آبان 1397 - 8:22:49
نیم میلیون کشته حاصل جنگ افروزیهای آمریکا در منطقه

تهران - الکوثر : بر اثر جنگ های متعدد آمریکا علیه تروریسم که پس از حملات یازده سپتامبر 2011 شروع شدند، تا کنون حدود نیم میلیون نفر به شکلی خشونت بار در عراق، افغانستان و پاکستان کشته شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نتایج مطالعه موسسه امور بین الملل و عمومی واتسون وابسته به دانشگاه براون آمریکا نشان می دهد آمار تلفات جنگ های جهانی آمریکا علیه ترور چیزی بین چهارصد و هشتاد هزار تا پانصد و هفت هزار نفر است. هر چند به باور محققان این موسسه، آمار واقعی احتمالا بسیار بیشتر است. 
موسسه واتسون در بیانیه ای اعلام کرد آمار تازه در مقایسه با آمار دو سال پیش نشان دهنده افزایش صد و ده هزار نفری قربانیان جنگ های آمریکا علیه ترور است. 
این آمار شامل شورشیان، نیروهای محلی پلیس، نیروهای امنیتی، غیر نظامیان، سربازان آمریکایی و سربازان کشورهای متحد آمریکا است.
نیتا کراوفورد نویسنده این پژوهش گفت بسیاری از کسانی که از سوی آمریکا و نیروهای محلی به عنوان شبه نظامی معرفی شده اند در حقیقت غیرنظامی بوده اند.  
کراوفورد می نویسد: «ما هیچگاه نخواهیم توانست آمار دقیق قربانیان این جنگ ها را به دست بیاوریم. به عنوان مثال ده ها هزار نفر غیرنظامی در جریان بازپس گیری موصل و دیگر شهرهای بزرگ از داعش کشته شدند اما اجساد آنها هیچگاه یافت نشد.»
در بخشی از این گزارش آمده است حدود 182 هزار و 272 الی 204 هزار و 575 غیر نظامی در عراق، 38 هزار و 480 غیرنظامی در افغانستان و 23 هزار و 372 غیرنظامی نیز در پاکستان کشته شده اند.
تا کنون حدود هفت هزار نظامی آمریکایی در عراق و افغانستان کشته شده اند.
این آمار شامل کسانی که به طور غیر مستقیم بر اثر جنگ کشته شده اند نیست. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 18 آبان 1397 - 7:46:37