پیاده‌روی زائران رضوی : ورود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر به مشهد مقدس

سه شنبه 15 آبان 1397 - 15:24:8
پیاده‌روی زائران رضوی : ورود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر به مشهد مقدس

تهران- الکوثر: فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد حجم سنگین ورود زائران به مشهد مقدس هستیم، گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر وارد مشهدمقدس شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  همزمان با فرارسیدن ایام پایانی دهه صفر زائران پیاده از سراسر ایران به‌سوی بارگاه منور رضوی رهسپار می‌شوند؛ رسمی چندین‌ساله که در سال‌های اخیر زائر به زائر به تعداد عاشقان امام رضا(ع) افزوده شده است و جمعیتی حدود نیم میلیون نفر در این ایام و به‌صورت پیاده به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند.

این شوق از همان جنسی است که فوج فوج آدم‌ها را در اربعین به کربلا می‌برد تا همگان کنار هم پیاده به پابوس سیدالشهدا(ع) بروند و بعد از چندی آدم‌هایی پیاده در راه‌ها را تنها به‌شوق دیدن پرچم سیاه روی گنبد و گلدسته حرم عالم آل‌محمد(ص) به‌حرکت در می‌آورد.

در این میان اما تمامی ارگان‌‌ها و نهادها بسیج شده‌اند تا در ایام پایانی دهه صفر میزبانی شایسته برای زائران پیاده امام هشتم(ع) باشند و پذیرایی درخوری از این زائران صورت بگیرد.

زائران پیاده امام رضا(ع) از مسیرهای متعددی و از محورهای ورودی شهر مشهد خود را به مشهدالرضا(ع) می‌رسانند تا فعل دلدادگی و عشق به اهل‌بیت(ع) را در ایام پایانی دهه صفر صرف کنند و حضوری میلیونی را کنار سایر دلدادگان اهل‌بیت(ع) در ایام شهادت امام رضا(ع) و پیامبر مهر و عطوفت رقم بزنند.

براساس آخرین اخبار ، تاکنون 2 میلیون و 600 هزار زائر وارد مشهد مقدس شده‌اندو حجم سنگین ترافیک در مسیرهای ورودی به مشهد گزارش می شود.

سردار محمد تقوی ، فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان  رضوی  با تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (‌ع) اظهار داشت: این روزها شاهد قدم‌های خیر زائران امام رضا (ع) در مشهد مقدس هستیم و در تلاشیم تا با هماهنگی با سایر ارگان‌ها بهترین خدمات را به زائران ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه فرماندهی انتظامی خراسان در این راستا با بسیج تمام امکانات برای خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (ع) به میدان آمده است،  افزود: در حال حاضر بیش از 15 هزار نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی خراسان رضوی خدمت خود را به زائران و مجاوران امام رضا (ع) آغاز کرده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد حجم سنگین ورود زائران به مشهد مقدس هستیم، تصریح کرد: تاکنون 2 میلیون و 600 هزار زائر وارد مشهد مقدس شده‌اند.

سردار تقوی با بیان اینکه هزار‌ا‌ن زا‌ئر پیاده امام رضا(ع) نیز از ‌‌اقصی کشور و استان ‌راهپیمایی خود را شروع کرده و در لحظاتی پایانی آن قرار داریم‌، ادامه داد: عوامل انتظامی خراسان رضوی چه در طول مسیر و چه در داخل ‌مشهد با تمام توان در خدمت زائران خواهند بود و بحمدالله تا‌کنون کوچک‌ترین مشکلی نداشته ایم.

وی همچنین با اشاره به حجم سنگین ترافیک در مسیرهای ورودی به مشهد مقدس از رانندگان خواست با ‌‌حوصله رانندگی کنند تا شاهد اتفاق ناگواری نباشیم.

فرماندن انتظامی خراسان رضوی همچنین از مجاوران و ساکنان مشهد مقدس خواست در طول این ایام تا حد امکان از ‌وسیله نقلیه شخصی استفا‌ده نکنند.


سه شنبه 15 آبان 1397 - 15:23:39