همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای با ایران مشمول معافیت از تحریم آمریکا می شود

یک شنبه 13 آبان 1397 - 18:51:52
همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای با ایران مشمول معافیت از تحریم آمریکا می شود

تهران- الکوثر: یک نشریه آمریکایی اعلام کرد دولت آمریکا برای کشورهایی که در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران در چارچوب برجام همکاری می‌کنند نیز معافیت صادر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بر اساس متن برجام، کشورهای امضا کننده این پیمان متعهد شده بودند که با ایران در حوزه‌ همکاری هسته‌ای صلح‌آمیز از جمله در پروژه‌های رآکتور تحقیقاتی اراک و تاسیسات فردو همکاری کنند.

 

در گزارش «واشنگتن اگزمینر» آمده، «انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور ترامپ برای کشورهای دخیل در همکاری هسته‌ای صلح‌آمیز با ایران معافیت از تحریم‌ها در نظر بگیرد؛ کشورهایی که مطابق با توافق سال ۲۰۱۵ هسته‌ای (برجام) در حال همکاری با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران هستند».

طبق این گزارش، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به طور خاص این معافیت‌های تحریمی را صادر خواهد کرد تا امکان ادامه همکاری با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای صلح آمیز این کشور فراهم شود.

در گزارش «واشنگتن اگزمینر» درباره صدور معافیت تحریمی آمریکا برای ادامه همکاری کشورهای باقی مانده در توافق برجام آمده است: «تحریم‌ها علیه ایران به دنبال تصمیم ترامپ برای خروج از برجام دوباره اعمال خواهند شد اما صدور معافیت‌ها سبب خواهد شد که همکاری در حوزه هسته‌ای صلح‌آمیز برای کشورهای اروپایی با آسیب کمتری همراه شود».

یک منبع مطلع از تصمیم دولت آمریکا در این رابطه به واشنگتن اگزمینر گفت: «موضوع این همکاری‌ها تنها تبدیل زیرساخت موجود (برنامه هسته‌ای ایران) به برنامه‌ای صرفا برای استفاده در برنامه صلح‌ آمیز است در نتیجه خوب است که این پروژه‌ها ادامه پیدا کنند».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 13 آبان 1397 - 18:46:34