بولتون اذعان کرد: نمی توان صادرات نفت ایران را متوقف کرد!

پنج شنبه 10 آبان 1397 - 9:23:42
بولتون اذعان کرد: نمی توان صادرات نفت ایران را متوقف کرد!

تهران- الکوثر: جان بولتون مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی گفت آمریکا می خواهد صادرات نفت ایران را کاملا قطع کند ولی اذعان کرد این کار به متحدان آمریکا آسیب خواهد رساند که واشنگتن خواستار آن نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آمریکا می خواهد صادرات نفت ایران را متوقف کند اما به دوستان و شرکای خود که به این نفت وابسته اند آسیب نخواهد رساند. جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در انجمن الکساندر هامیلتون در واشنگتن در این باره گفت: «در خصوص این سوال که ما در تحریم هایی که هفته آینده وضع می شود چه خواهیم کرد، رئیس جمهور دونالد ترامپ گفت که هدف ما قطع کامل نفت ایران است تا جایی که صادرات آن به صفر برسد. ما می دانیم که برخی کشورها خرید نفت را ادامه می دهند. ما نمی توانیم بلافاصله به شاخص صفر در صادرات نفت ایران برسیم. ما می خواهیم که این هدف حاصل شود اما نمی خواهیم که به دوستان و شرکای خود آسیب بزنیم».

شایان ذکر است در تاریخ 8 مه امسال، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام کرد و گفت قصد دارد تحریم ها علیه ایران را که به موجب برجام لغو شده بود بازگرداند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 10 آبان 1397 - 9:8:29