ادامه جنگ روانی آمریکا علیه مردم ایران

چهار شنبه 9 آبان 1397 - 8:30:51
ادامه جنگ روانی آمریکا علیه مردم ایران

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت آمریکا با ابزار تحریم و تروریسم اقتصادی درصدد جنگ روانی علیه مردم ایران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بهرام قاسمی گفت: مقامات آمریکایی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود علیه مردم ایران با بكارگيری ابزار تروریسم اقتصادی و تحریم های ظالمانه و غیرقانونی درصدد يافتن بهانه، فضاسازی و جنگ روانی علیه مردم ایران هستند.

قاسمی در واکنش به این ادعای فریبکارانه مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که رشد اقتصاد ایران به دلیل حضور و مبارزه ایران با تروریسم در منطقه با کاهش مواجه شده است، اظهار داشت: این اظهارات صرفا سخنی عوامانه و از سر نیرنگ و مغلطه ای رسوا و آشکار است.

وی افزود: مبارزه با تروریسم در منطقه و حفاظت از صلح، ثبات و امنیت مرزهای ایران که برنامه های ضد ایرانی مقامات آمریکا را با شکست مواجه و آنان را با نگرانی روبرو ساخته است، برنامه و سیاست جدیدی نیست.

قاسمی ادامه داد: اقتصاد ایران در تمامی سال های گذشته که کشورمان در مبارزه با تروریسم پیشگام و در صف نخست این مبارزه مقدس در دفاع از حیثیت بشری آن هم در زمانه غفلت جهانی بوده است،  همواره رشدی بیش از ۸ درصدی داشته است. 

سخنگوی وزارت خارجه افزود: مقامات آمریکا برای سرپوش نهادن بر جنایات خود علیه مردم منطقه و ایران با به کارگیری ابزار تروریسم اقتصادی و تحریم های ظالمانه و غیرقانونی درصدد یافتن بهانه، فضاسازی و جنگ روانی و نادیده گرفتن مخالفت ها و واکنش های جهانی، هم از سوی کشورها و هم نهادها و سازوکارهای حقوقی و حقوق بشری در مخالفت با تحریم های ستیزه جویانه و ضد انسانی آمریکا علیه مردم ایران، هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: مقامات دولت فعلی آمریکا سیاست ها و رویکردهای فریبکارانه خود در دشمنی با مردم ایران را بر پایه امیال و آرزوهای خام رژیم ها، افراد و گروههای تروریستی منفور و مطرودی بنا نهاده اند که خواب و رویایی پریشان بیش نیست  و این، دقیقا از همان جنس اشتباهات و خطاهای راهبردی است که این کشور در ۴ دهه گذشته بطور مکرر مرتکب آن شده است و متاسفانه در پس این همه شکست و ناکامی هنوز نتوانسته اند از یک مشی خردمندانه و متمدنانه که به سود بشریت و جامعه جهانی است بهره جویند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 9 آبان 1397 - 8:15:38