پایان نشست چهارجانبه استانبول درباره سوریه

شنبه 5 آبان 1397 - 20:26:6
پایان نشست چهارجانبه استانبول درباره سوریه

تهران- الکوثر: نشست چهارجانبه سران در استانبول با محوریت موضوع سوریه پایان یافت و فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه این نشست را سازنده و جدی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نشست استانبول درباره سوریه با مشارکت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه برگزار شد.

همزمان، استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه نشست چهارجانبه استانبول درمورد سوریه را سازنده و جدی توصیف کرد. 

اردوغان در سخنرانی خود در بخش آغازین این نشست چهارجانبه گفت: نگاه جهانیان و مردم سوریه به نشست چهار جانبه استانبول است. باید به صورت سازنده فعالیت کرد و امیدها را به ناامیدی تبدیل نکرد. 

وی با ابراز خرسندی از این که میزبان سران روسیه، آلمان و فرانسه است، اظهار امیدواری کرد که این نشست خیر و خوبی را به ارمغان بیاورد.

اردوغان تاکید کرد: پرونده سوریه از اولویت مسائل برای ما در هنگام رایزنی‌ها با پوتین بوده است. ما همواره به تماس نزدیک با مکرون و مرکل و مطلع کردن آنها از جزئیات تحولات سوریه اهمیت داده‌ایم.

پیش از این نشست، رئیس جمهوری روسیه با همتای ترکیه‌ای خود و صدر اعظم آلمان دیدار کرد.

مذاکرات دوجانبه میان پوتین و اردوغان و سپس میان پوتین و مرکل در پشت درهای بسته انجام شد و هیچ گونه گفتگویی با نمایندگان رسانه‌ها مطرح نشد. 

دستورکار این نشست حول محور تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه با توجه به نتایج نشست‌های آستانه و ژنو و تقویت آتش بس در ادلب در شمال غرب سوریه بوده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 5 آبان 1397 - 20:4:3