دادستانی سعودی: احتمالا قتل خاشقچی از پیش‌ برنامه‌ریزی شده بود

پنج شنبه 3 آبان 1397 - 16:21:34
 دادستانی سعودی: احتمالا قتل خاشقچی از پیش‌ برنامه‌ریزی شده بود

تهران- الکوثر: دادستانی عربستان سعودی می‌گوید طبق اطلاعاتی که از طرف ترکیه دریافت شده، احتمالا قتل خاشقچی از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است!

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دادستانی عربستان سعودی امروز پنجشنبه در دومین بیانیه خود درباره پرونده قتل جمال خاشقچی در کنسولگری سعودی در ترکیه، اعلام کرد که تحقیقات دادستانی در این خصوص ادامه دارد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از دادستانی گزارش داد که «اطلاعات رسیده به دادستانی از جانب برادران تُرک... نشان می‌دهد که شاید افراد مظنون در آن حادثه، کارشان را با قصد قبلی انجام داده باشند». 

در این بیانیه آمده «پیرو بیانیه مورخ دهم صفر 1440 هـ.ق.، درباره نتیجه تحقیقات اولیه که دادستانی کل در خصوص پرونده شهروند جمال احمد خاشقچی -خدایش رحمت کند- انجام داد، اطلاعاتی که از جانب طرف برادران تُرک و از طریق تیم کاری مشترک بین پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری ترکیه، [کشور] برادر، به دادستانی رسیده، نشان می‌دهده که افراد مظنون در حادثه، شاید کار خود را با قصد قبلی انجام داده‌اند».

در ادامه آمده است که «‌دادستانی کل، تحقیقات خود با متهمان را در سایه اطلاعات رسیده و نتیجه تحقیقات خود تا رسیدن به حقایق ان شاء الله و تکمیل اجرای عدالت را ادامه می‌دهد».

پیشتر عربستان سعودی، ضمن ابراز بی‌اطلاعی از سرنوشت جمال خاشقچی که روز دوم اکتبر به کنسولگری این کشور در استانبول مراجعه کرده و دیگر رؤیت نشده بود، انکار می‌کرد تا اینکه تحت فشار افکار عمومی، رسانه‌ها و مسئولان دولتی در کشورهای مختلف، بناچار هجده روز بعد، به کشته شدن او در کنسولگری اعتراف کرد. 


پنج شنبه 3 آبان 1397 - 14:28:20