برگزاری بزرگترين تظاهرات ضد برگزيت در لندن

یک شنبه 29 مهر 1397 - 9:56:52
برگزاری بزرگترين تظاهرات ضد برگزيت در لندن

تهران- الکوثر: صدها هزار نفر از قشرهای مختلف مردم انگلیس با برگزاری گسترده ترین تظاهرات، ضمن اعتراض به وضع موجود خواستار برگزاری انتخابات مردمی درباره برگزیت شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان دهندگان راهپیمایی بزرگ لندن، شمار شرکت کنندگان در این رویداد را بیش از 670 هزار نفر برآورد کردند. 
این رویداد بزرگ که «راهپیمایی رای مردم» نامگذاری شده بود در هاید پارک آغاز و در میدان پارلمان پایان یافت. سخنرانان در این گردهمایی تاکید کردند مردم انگلیس باید این فرصت را داشته باشند و در زمینه نتیجه نهایی گفتگوهای برگزیت بین دولت شان و اتحادیه اروپایی حرف آخر را بزنند.

صادق خان، شهردار لندن، در این گردهمایی بزرگ گفت: «این دولت دارد ما را به سمت توافقی بد بر سر برگزیت و یا بدتر از آن، خروج بدون توافق رهنمون می شود. این گزینه ها با آنچه که وعده داده شده بود میلیون ها کیلومتر فاصله دارد. حکم نیست که دولت بر سر آینده ی ما قمار کند. آیا می خواهیم کنار بایستیم و اجازه بدهیم هر کاری می خواهند انجام بدهند؟ وقت آن رسیده است این موضوع حیاتی را از دست سیاستمداران در وست مینیستر خارج کنیم. وقت آن رسیده است تصمیم گیری درباره برگزیت به مردم واگذار شود. وقت آن است کنترل اوضاع را به دست بگیریم!»
چوکا اومونا، نماینده حزب کارگر، حزب مخالف دولت در پارلمان انگلیس هم گفت: «حقیقت این است؛ آنچه که ما هم اکنون می دانیم؛ فرقی نمی کند کجا زندگی می کنید و اهل کدام منطقه هستید، اکنون می دانیم که برگزیت قرار نیست هیچ یک از مشکلات ما را برطرف سازد برعکس مشکلات بدتر خواهد شد و توافقی که روی میز است به هیچ عنوان با توافقی که هم اکنون داریم برابری نمی کند. لذا مردم باید حرف آخر را بزنند؛ دیگر به هیچ یک از سیاستمداران اعتمادی نیست؛ ما رای و نظر مردم را می خواهیم و مردم هستند که هم اکنون باید تصمیم بگیرند.»

آنا سوبری، نماینده محافظه کار پارلمان انگلیس هم گفت: «ما داریم در بحث و مناقشه برنده می شویم، و مهم تر از همه، استدلال ما بر افرادی اثرگذار بوده که به خروج از اتحادیه اروپایی رای دادند؛ ما داریم از جانب آنها می گوییم که برای گرفتار شدن در چنین گندابی که پر از هرج و مرج است رای نداده اند. روی سخن من به ویژه با کسانی است که رای به خروج از اتحادیه اروپایی دادند؛ آنها هنگامی که به کودکان و نوه های خود می نگرند با خود می گویند منافع و آینده اینها از همه چیز مهم تر است و هنگامی که به این موضوع می اندیشند به این نتیجه می رسند که برگزیت برای آینده کشور ما فاجعه به بار خواهد آورد.»
تظاهرات کنندگان با تهیه طومار ضمن حمایت از اتحادیه اروپا، رجوع به نظر مردم با رای گیری مستقیم برای توافق نهایی درخصوص برگزیت را خواستار شدند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 29 مهر 1397 - 9:56:41

دسته بندی :