مسئول انگلیسی : ایران مهارت خاصی در مبارزه با تحریم دارد

جمعه 27 مهر 1397 - 16:18:57
مسئول انگلیسی : ایران مهارت خاصی در مبارزه با تحریم دارد

تهران - الکوثر : نماینده ویژه دولت انگلیس در امور بازرگانی با ایران گفت : ایران به تحریم ها عادت کرده و در مدیریت آن ها ، مهارت های خوبی پیدا کرده است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، لرد نورمن لامونت در همایش بررسی راه های گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی ایران و انگلیس که با حضور بازرگانان ایرانی و انگلیسی عضو اتاق های بازرگانی مشترک دو کشور و شماری از مدیران بانک ها و موسسات مالی ایران در انگلیس در محل رزیدانس ایران در لندن برگزار شد گفت : بریتانیا بر سر برجام با آمریکا اختلاف نظر دارد و با حمایت از برجام مخالفت خود را به صورت آشکار با واشنگتن در این باره اعلام کرده است. 
عضو مجلس اعیان انگلیس افزود : از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون، انگلیس نزدیک ترین متحد آمریکا بوده و اکنون به نظر ما ، ترامپ درباره ایران در اشتباه است.  
"لرد لامونت" در ادامه سخنانش اظهار داشت : اروپا در حال توسعه سازوکاری است که بتواند شرکت های اروپایی طرف تجارت با ایران را از تحریم های آمریکا مصون دارد و همچنین ایران بتواند به منابع ناشی از فروش نفت به سهولت دسترسی داشته باشد. 
نماینده ویژه انگلیس در اموربازرگانی با ایران در این نشست با بیان اینکه ایران پیش تر نیز تحرم ها را تجربه کرده است ، گفت : تفاوت این است که این بار برخلاف موارد پیشین ، اروپا در طرف آمریکا نیست و به نظرم آمریکا قادر نخواهد بود در درازمدت تحریم ها را ادامه دهد. 
" لرد نورمن لامونت" ابراز امیدواری کرد : در آستانه گفتگوهای ایران ، سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا ، راه ها و سازوکارهای مناسب مالی و اقتصادی برای گسترش بازرگانی میان ایران و انگلیس فراهم شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 27 مهر 1397 - 14:31:44