پوتین: تهدیدات تروریستی علیه روسیه،‌ ما را وارد عملیات مبارزه با تروریسم در سوریه کرد

پنج شنبه 26 مهر 1397 - 17:18:18
پوتین: تهدیدات تروریستی علیه روسیه،‌ ما را وارد عملیات مبارزه با تروریسم در سوریه کرد

تهران- الکوثر: رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به مبارزات ضدتروریستی نیروهای این کشور در سوریه تأکید کرد، اگرچه تروریسم بین‌المللی هنوز شکست نخورده اما ضربه سختی به آن وارد آمده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) تأکید کرد، روسیه هنوز موفق نشده تروریسم بین‌المللی را شکست دهد اما ضربه سختی به آن وارد کرده است.

رئیس جمهور روسیه در جلسه عمومی نشست سالانه باشگاه مباحثه «والدای» تأکید کرد: «نیروهای روسیه به دلیل تهدید تروریسم که در داخل مرزهای این کشور مطرح بود، وارد مبارزات ضدتروریستی در سوریه شدند و اگرچه هنوز موفق به شکست تروریسم بین‌المللی نشده‌ایم اما ضربه مهلکی به آن وارد کرده‌ایم. بسیاری از تروریست‌ها را در سوریه از بین برده‌ایم. ما همچنین به سوریه کمک کردیم تا تمامیت ارضی کشور خود را حفظ کند... ما عمدتا به اهدافی که قبل از ورود به عملیات ضدتروریستی در سوریه تعیین کرده بودیم، رسیده‌ایم».

باشگاه مباحثه والدای در روسیه، کنفرانس خاورمیانه هر ساله را با حضور سیاستمداران، دیپلمات‌ها، کارشناسان و افراد برجسته و شناخته‌شده از بیش از 30 کشور جهان  برگزار می‌کند. پانزدهمین نشست سالانه این باشگاه امسال در روز 18 اکتبر (26 مهرماه) برگزار شده است.

پوتین ادامه داد: «کشورهای بسیاری که قبل از ما وارد مبارزات ضدتروریستی در سوریه شده بودند، تقریبا هیچ دستاوردی نداشته‌اند...نیروهای گروه تروریستی داعش در سوریه هنوز هم افراد زیادی را گروگان می‌گیرند از جمله اتباع اروپا و آمریکا را و روزانه تعداد بسیاری را نیز به قتل می‌رسانند... نیروهای داعش در منطقه‌ای که تحت کنترل نیروهای آمریکا در سوریه است، دست کم 700 نفر را گروگان گرفته‌اند... داعش سلطه خود بر بسیاری از بخش‌های سوریه در میان مناطق تحت کنترل نیروهای آمریکا و متحدانشان در شرق فرات را گسترش داده است».

وی در بخش دیگری با اشاره به توافق ادلب تأکید کرد: «تا کنون هنوز بخش زیادی از تسلیحات سنگین تروریست‌ها در منطقه ادلب وجود دارد و نیروهای تروریستی نیز آنچنان که اعلام شده بود هنوز از این منطقه به صورت کامل خارج نشده‌اند اما شرکای ترکیه‌ای ما اگرچه به تمام تعهدات خود ذیل این توافق عمل نکرده‌اند اما در حال تلاش برای اجرای این توافق هستند».

رئیس‌جمهور روسیه همچنین به حادثه اخیر تیراندازی و انفجار در دانشکده پلی‌تکنیک کرچ در کریمه که روز گذشته اتفاق افتاد اشاره کرد و این حادثه را نتیجه «پدیده جهانی‌شدن» خواند.

پوتین با اشاره به دیدار خود با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در هلسینکی پایتخت فنلاند گفت: «معتقدم که نشست اخیرم با رئیس‌جمهور ترامپ بسیار مفید بود علیرغم تمام تلاش‌هایی که برای بی اعتبار کردن این نشست انجام گرفت... این مسئله را می‌توان از گزارش‌هایی که در این رابطه بعدا منتشر شد، ارزیابی کرد... من همچنان معتقدم که شرایط برای بهبود روابط میان روسیه و آمریکا میسر است».


پنج شنبه 26 مهر 1397 - 16:57:26