سخنگوی مقاومت فلسطین: راهپیمایی های بازگشت گسترده تر می شود

چهار شنبه 25 مهر 1397 - 18:35:43

تهران- الکوثر: «ابومجاهد» سخنگوی کمیته های مقاومت فلسطین در گفتگو با الکوثر به تشریح دستاوردهای راهپیماییهای بازگشت در مرزهای نوار غزه پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد البریم معروف به «ابومجاهد» در برنامه «لقاء خاص» شبکه جهانی الکوثر درباره دستاوردهای راهپیمایی های بازگشت گفت: ما معتقدیم این راهپیمایی ها دستاوردهای بسیاری برای ملت فلسطین در غزه داشته است. از جمله این که بسیاری از طرف ها به نوار غزه توجه نشان داده اند تا ببینند ما چه می خواهیم و کلا خواسته های ما چیست؟

ابومجاهد افزود: پس از آن که این راهپیمایی ها امنیت اشغالگران را به هم ریخت، توجه طرف های زیادی از دور و نزدیک به نوار غزه جلب شد. اقداماتی مانند به پرواز درآوردن بادبادک های آتشزا توانست محاسبات اشغالگران را به هم بریزد. پس از آن ما به قاهره رفتیم و در آنجا رایزنی ها گفتگوهایی در خصوص برقراری آرامش در مرزهای غزه مطرح شد. نزدیک بود بدون آن که بهایی سیاسی بپردازیم به آتش بس و شکسته شدن محاصره غزه دست یابیم. اما به نظر می رسید این توافق خوشایند تشکیلات خودگردان فلسطینی نبود به همین علت با همه اقداماتی که می توانست نتیجه بخش باشد مخالفت کرد.

سخنگوی کمیته های مقاومت مردمی در ادامه گفت: سازمان دهندگان راهپیمایی های بازگشت و مسئولان گروه های فلسطینی توافق کرده اند فعالیت ها را تشدید کنند و ایده های ابتکاری جدیدی برای گسترش راهپیمایی های بازگشت ارائه نمایند. ما به راهپیمایی های بازگشت در شرق نوار غزه اکتفا نخواهیم کرد بلکه راهپیمایی ها در همه مرزهای غزه و در همه گذرگاه ها از جمله گذرگاه بیت حانون و منطقه زکیم و سواحل غزه و مرزهای دریایی با اشغالگران اسرائیلی برگزار خواهد شد و مبارزه ای همه جانبه و تمام عیار با اشغالگران اسرائیلی شکل خواهد گرفت.

ابومجاهد تاکید کرد: اگر اشغالگران به خواسته های ملت ما و گروه های مقاومت فلسطین گردن ننهند ما به استفاده از شیوه های ابتکاری جدید و ابزارهای دیگری برای مبارزه در قالب راهپیمایی ها فکر خواهیم کرد. زیرا اشغالگران اگر احساس کنند در تنگنای جدی قرار گرفته اند مجبور خواهند شد در برابر خواسته های فلسطینی ها تسلیم شوند، چه تشکیلات خودگردان با خواسته های مردم ما موافقت بکند یا نکند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 25 مهر 1397 - 18:28:47