نیویورک‌تایمز: سفیر عربستان در آمریکا دیگر به واشنگتن بر نمی‌گردد

سه شنبه 24 مهر 1397 - 22:46:59
نیویورک‌تایمز: سفیر عربستان در آمریکا دیگر به واشنگتن بر نمی‌گردد

تهران- الکوثر: مقامات آمریکایی می‌گویند، سفیر عربستان سعودی در واشنگتن که هفته گذشته در پی بحران خاشقچی به ریاض بازگشت، احتمالا دیگر به سفارت عربستان در ایالات متحده بر نگردد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «خالد بن سلمان» سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده و  برادر کوچکتر ولی‌عهد سعودی که هفته گذشته پس از جهانی شدن بحران خاشقچی به کشورش بازگشت، امروز با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در ریاض دیدار کرد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، «خالد بن سلمان» احتمالا دیگر به عنوان سفیر عربستان سعودی در واشنگتن به آمریکا باز نمی‌گردد.

این روزنامه آمریکایی به دلیل عدم بازگشت سفیر سعودی به آمریکا هیچ اشاره‌ای نکرده است، ولی مساله عدم بازگشت خالد بن سلمان به واشنگتن پس از مساله ناپدید شدن جمال خاشقچی مطرح شده است.

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ۵۹ ساله سعودی مقیم آمریکا، سه‌شنبه دهم مهر (دوم اکتبر) پس از مراجعه به کنسولگری سعودی در استانبول، ناپدید شد اما سه روز بعد رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که شواهد نشان‌دهنده کشته شدن خاشقچی پس از ورود به کنسولگری است امری که عربستان آن را رد کرد و مدعی شد خاشقچی از کنسولگری خارج شده است. 


سه شنبه 24 مهر 1397 - 21:24:38