در سالگرد انقلاب 14 اکتبر؛

انصارالله بر حفظ دستاوردهای انقلاب مردم یمن تاکید کرد

یک شنبه 22 مهر 1397 - 11:50:5
انصارالله بر حفظ دستاوردهای انقلاب مردم یمن تاکید کرد

تهران – الکوثر: 'محمد علی الحوثی' رئیس کمیته عالی انقلابی 'جنبش انصارالله' با تبریک پنجاه و پنجمین سالگرد 'انقلاب 14 اکتبر'، سالروز نجات کشورش از استعمار انگلیس، بر حفظ دستاوردهای انقلاب و ادامه مبارزه با دشمن تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه خبری 'المسیره'، الحوثی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که صنعا پایتخت یمن، عمق استراتژیک انقلاب 14 اکتبر است و مردم کشور ما باید با حفظ دستاوردهای این انقلاب و تداوم معنوی و فرهنگی آن، برای نسل های بعدی به مقابله با توطئه های آمریکایی - صهیونیستی علیه منطقه به صورت کلی و علیه یمن به طور خاص بپردازند.

وی افزود: توطئه های آمریکایی - صهیونیستی تا سالهای بعدی نیز ادامه دارد و هر ملتی که انقلابی بودن خود را از دست بدهد، توان و استقلال را از دست داده و تن به استعمار می دهد.

الحوثی ادامه داد که یمن در حالی پنجاه و پنجمین سالگرد خروج اشغالگران انگلیسی از خاکش را جشن می گیرد که امروز مردم با استعمار اشغالگران اماراتی و سعودی تحت نظارت آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه هستند.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن تاکید کرد که اشغالگران اماراتی و سعودی با تلاش برای نابودی زیر ساخت ها و سقوط ارزش ریال (پول ملی یمن)، افزایش گرانی مسئول نابسامانی های اقتصادی کشور هستند.

وی بار دیگر برای مناظره تلویزیونی با سران مزدوران و کشورهای متجاوز و قراردادن مردم به عنوان داور اعلام آمادگی کرد.

الحوثی از بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و دیگر نهادهای ذی ربط خواست با تشکیل کمیته مستقل، پوچی ادعاهای ائتلاف سعودی و پول های به غارت رفته را افشا کند تا مردم یمن بدانند چه کسانی مسبب نابسامانی اوضاع اقتصادی کشور هستند.

 

جنبش انصارالله کشتار آوارگان را محکوم کرد

اداره حقوقی جنبش انصارالله در بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایت دیروز جنگنده های ائتلاف سعودی در بمباران اتوبوس های حامل خانواده های آوارگان شهر 'جبل راس' در استان 'الحدیده' که دهها شهید و زخمی بر جا گذاشت، خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب مستقل شد.

این بیانیه از جامعه بین المللی و شورای امنیت سازمان خواست در اقدامی فوری مانع تداوم جنایات وحشیانه آل سعود در یمن شوند.

بر اساس این بیانیه، جنایات آل سعود در یمن بیانگر سیاست سازمان یافته متجاوزان در جنگ ظالمانه علیه مردم این کشور است، به طوری که فقط به محاصره و گرسنه نگه داشتن مردم اکتفا نکرده، آنها را غرق در خون می کنند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 22 مهر 1397 - 11:49:58