آیا آمریکا و انگلیس بخاطر خاشقجی در روابط با رژیم سعودی بازنگری می کنند؟

شنبه 21 مهر 1397 - 10:12:54
آیا آمریکا و انگلیس بخاطر خاشقجی در روابط با رژیم سعودی بازنگری می کنند؟

تهران- الکوثر: مأمور سابق سازمان اطلاعات داخلی انگلیس (ام‌آی‌۵) با انتقاد از عملکرد دولت‌های انگلیس و آمریکا در پرونده «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود گفت که این دو کشور «فقط به خاطر یک روزنامه‌نگار» تغییری در روابطشان با رژیم سعودی ایجاد نمی کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «آنی ماشون» در گفت‌وگو با تلویزیون TRT ترکیه درباره روابط آمریکا و انگلیس با عربستان، علی‌رغم وجود شواهدی از نقش ریاض در قتل خاشقجی گفت: «به نظرم آمریکا چاره‌ای جز اینکه دوستانی مانند سعودی‌ها داشته باشد، ندارد چون قراردادهای تسلیحاتی که بین آنها منعقد می‌شود خیلی کلان هستند. این نه فقط در روابط آمریکا و عربستان سعودی بلکه در روابط انگلیس با سعودی هم صادق است». 

وی در ادامه گفت: «بنابراین، من فکر نمی‌کنم فقط به خاطر یک روزنامه‌نگار تغییری در این وضع ایجاد شود، حتی اگر آن روزنامه‌نگار برای واشنگتن‌پست آمریکا کار کند».

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد از زمان ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول از سه‌شنبه هفته گذشته  ناپدید شده است. برخی مقام‌های ترکیه‌ای گفته‌اند او در داخل این ساختمان کشته شده، اما مقام‌های سعودی مدعی اند او ساختمان را ترک کرده است.

رسانه‌های ترکیه تصاویری از تیمی متشکل از ۱۵ فرد وابسته به رژیم سعودی منتشر کرده‌اند که پیش از ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری، وارد استانبول شده‌اند. 

خاشقجی از جمله منتقدان صریح دخالت نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در کشور یمن بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 21 مهر 1397 - 10:11:28