راهکار روسیه برای حفظ تجارت با ایران در برابر تحریم ها

چهار شنبه 18 مهر 1397 - 18:44:28
راهکار روسیه برای حفظ تجارت با ایران در برابر تحریم ها

تهران- الکوثر: روسیه و سایر کشورهای باقیمانده در برجام به دنبال سازوکاری برای حفاظت از ایران در برابر تحریم های آمریکا هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ولادیمیر یرماکوف، مدیر بخش منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه، همراه با سایر کشورهای امضا کننده برجام، به دنبال سازوکاری موثر برای حفاظت از ایران در برابر تحریمهای آمریکا است و معتقد است که این ساز و کار تنها در صورت مشارکت جمعی همه کشورها (کشورهای باقیمانده در برجام) موثر خواهد بود.

در متن سخنرانی وی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که روز چهارشنبه در وب سایت وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه منتشر شد، آمده است: روسیه قصد دارد به تعهدات خود طبق برجام عمل کند. همراه با دیگر اعضای برجام به دنبال مکانیزم موثر برای حفاظت از تجارت و همکاری اقتصادی با ایران در برابر تحریم های برون مرزی ایالات متحده هستیم. در عین حال ما معتقدیم که حفاظت موثر از ایران در برابر تحریم ها زمانی ممکن است که این کار به صورت جمعی و بر پایه مشارکت همه کشورهای عضو برجام باشد.

همچنین در ادامه این متن آمده است: خروج ایالات متحده از برجام یک اشتباه جدی و در راستای تضعیف پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای و از نظر سیاسی یک گام بسیار کوته بینانه بود.
ترامپ، در ماه مه با متهم کردن ایران به نقض توافق هسته‌ای با آزمایش‌های موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای به مشارکت کشورش در این توافق پایان داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 18 مهر 1397 - 18:43:54