لاریجانی: مشکلات جهانی نتیجه یکجانبه گرایی آمریکاست

سه شنبه 17 مهر 1397 - 20:41:0
لاریجانی: مشکلات جهانی نتیجه یکجانبه گرایی آمریکاست

تهران- الکوثر: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مشکلات جهانی کنونی نتیجه یکجانبه گرایی آمریکاست از کشورهای جهان خواست در برابر اقدامات فراقانونی کشورهای قدرتمند متحد شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، لاریجانی طی سخنرانی در سومین اجلاس بین المجالس اوراسیا در شهر آنتالیای ترکیه گفت: آمریکا و رژیم اسرائیل عامل به هم ریختگی امنیت جهانی هستند و اقدامات یکجانبه قدرت هایی مانند آمریکا در برخورد با مسائل بین المللی، مشکلات و چالشهای گسترده ای را برای جامعه بین المللی ایجاد کرده است.
لاریجانی خروج غیرقانونی از برجام، تصمیم غیرقانونی دولت آمریکا در مورد مساله فلسطین مبنی بر اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت یک رژیم نامشروع، اشغالگر و متجاوز، خروج از پیمان آب و هوایی پاریس و به هم زدن نظام تعرفه ای تجارت جهانی را نمونه هایی روشن از این گونه اقدامات ذکر کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی مبارزه منفی آمریکا با پیمان آب و هوایی پاریس، زیر پا گذاشتن یکی از موضوعات حساس محیط زیستی و جهانی دانست و گفت: این امر بی اعتنایی به حقوق همه ملتها خواهد بود.
رییس مجلس شورای اسلامی اقدام خودخواهانه، یکجانبه و غیر قانونی دولت آمریکا در خروج از برجام و برقراری مجدد تحریم های ظالمانه علیه ملت بزرگ ایران را از جمله علایم هشدار دهنده ظهور مجدد گفتمان پوسیده و مندرس یکجانبه گرایی در روابط بین الملل ذکر کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 17 مهر 1397 - 20:40:49