موفقیت جدید ارتش یمن در شهر «الحدیدة»

سه شنبه 17 مهر 1397 - 9:52:11
موفقیت جدید ارتش یمن در شهر «الحدیدة»

تهران- الکوثر:ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، موفق شدند تمرکز درگیری‌ها بر روی شهر الحدیدة را کم کنند و این درگیری‌ها را در دو شهرستان در غرب این استان متمرکز کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، به منظور کاستن فشار نظامی بر شهر «الحدیدة»، درگیری‌ها را از مرزهای این شهر به دو شهرستان «التحتیا» و «حیس» در غرب این استان انتقال دادند.

به نوشته پایگاه خبری «العربی»، از شدت درگیری‌ها در شهر «الحدیدة» و به طور مشخص در منطقه کیلومتر 16 جنوب شرق این شهر کاسته شده و در مقابل درگیری‌ها در جبهه‌های حیس و التحتیا متمرکز است که تقریبا هر روزه شاهد درگیری‌های نظامی و عملیات‌های گسترده و متقابل نیروهای دولت نجات ملی یمن و نیروهای همپیمان با امارات هستند.

بر اساس این گزارش، عمده درگیری‌ها در مناطق کوهستانی جنوب التحتیا و غرب و شرق شهر حیس در جریان است.

یک منبع آگاه نظامی در صنعاء تاکید کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، دیروز (یکشنبه هفتم اکتبر)، تلاش نیروهای وابسته اماراتی برای پیشروی در جنوب شرق شهر حیس در ساحل غربی را خنثی کردند.

بر اساس این گزارش، شبه‌نظامیان تحت فرمان امارات و ائتلاف عربی متجاوز به یمن، ساعتها تلاش کردند تا در این منطقه پیشروی کنند اما با وجود پشتیبانی هوایی فشرده و استفاده از سلاح‌های مختلف موفق به این پیشروی نشدند و در مقابل خساراتی سنگین را متحمل شدند.

یک منبع آگاه نظامی در ساحل غربی نیز گفت: یگان‌هایی از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، با شلیک یک فروند موشک ساخت داخل، یک خودروی زرهی ساخت آمریکا را در یکی از مقرهای نیروهای اماراتی در غرب «الجبلیة» به آتش کشیدند و انفجار یک بمب در شرق التحتیا نیز موجب منهدم شدن یک خودروی نظامی دیگر این نیروها شد. انفجار یک بمب دیگر در این منطقه نیز به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای متجاوز که در حال فرار بودند، منجر شد.

در «الدریهمی» نیز نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند یک خودروی زرهی و یک بولدوزر متجاوز را با موشک هدف قرار دهند.

حمله نظامی عربستان سعودی در قالب ائتلاف منطقه‌ای-عربی به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن، وارد چهارمین سال خود شده است؛ حمله‌ای که جز نابودی زیرساخت‌های یمن و کشته و زخمی شدن‌ها ده‌ها هزار نفر از شهروندان این کشور دستاوردی نداشته است.

این ائتلاف بعد از سه سال تهاجم و حمله بی‌امان به یمن، طی ماه‌های گذشته با هدف اشغال بندر «الحدیده» که در واقع تنها راه ارتباطی نیروهای انقلابی یمن با بیرون بوده و بیشتر کمک‌های بشر دوستانه از این بندر وارد یمن می‌شود، عملیاتی تحت عنوان «پیروزی طلایی» آغاز کرد که با مقاومت سرسخت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکنون شکست خورده است.

 


سه شنبه 17 مهر 1397 - 0:6:40

پربازدیدها