ایستادگی قبایل المهره در برابر توسعه طلبی آل سعود

یک شنبه 15 مهر 1397 - 22:28:53
ایستادگی قبایل المهره در برابر توسعه طلبی آل سعود

صنعا- الکوثر: قبایل استان المهره یمن با برچیدن علامت‌های یک شرکت نفتی عربستان، مخالفت خود را با توسعه‌طلبی‌های نفتی رژیم سعودی در یمن نشان دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، قبایل استان المهره یمن همه علامت‌هایی را که یک شرکت عربستانی برای آغاز احداث خط لوله‌های انتقال نفت از این استان نصب کرده بود، برچیدند. قبایل استان المهره بر ادامه ایستادگی خود علیه ائتلاف متجاوز سعودی تا خروج آخرین نظامی از شهرشان تاکید کردند.

"شیخ علی سالم الحریزی" استاندار سابق المهره گفت ائتلاف متجاوز سعودی تلاش کرد از طریق برخی از خائنان و فرصت طلبان برنامه‌های خود را اجرا کند اما ملت ما آماده مقابله با آنها بود. 

وی افزود: برنامه ائتلاف سعودی محقق نخواهد شد مگر از طریق توافقی که حاکمیت ملی یمن در المهره را حفظ کند.

الحریزی از بارزترین شیوخ قبایل استان المهره به شمار می‌رود که در ژوئیه سال گذشته میلادی به دلیل حمایت از اعتراضات و اشغالگر خواندن عربستان در این استان، به دستور عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن از کار برکنار شد.

منابع یمنی چند روز قبل از تحرکات شرکت‌های نفتی وابسته به رژیم سعودی در استان المهره و نشانه گذاری محل عبور لوله‌های نفت که قرار است در منطقه مرزی "ضحیه" میان یمن و عربستان قرار داده شوند، خبر داده بودند.

وزارت نفت و معادن یمن روز گذشته در بیانیه‌ای اقدام رژیم سعودی برای توسعه خطوط لوله انتقال نفت خود و عبور دادن آن از خاک یمن در مرز استان "حضرموت" و کشیده شدن آن تا استان "المهرة"و از آنجا تا دریای عرب را شدیدا محکوم کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 15 مهر 1397 - 22:28:34