آیا بنیاد نوبل از اعطای جایزه صلح به آنگ سان سوچی پشیمان است؟

سه شنبه 10 مهر 1397 - 18:11:39
آیا بنیاد نوبل از اعطای جایزه صلح به آنگ سان سوچی پشیمان است؟

تهران- الکوثر: مدیرکل بنیاد نوبل گفت ما شاهد آن هستیم که آنچه آنگ سان سوچی در میانمار انجام داده بسیار مورد انتقاد قرار گرفته و باعث تاسف ماست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مدیر کل بنیاد نوبل گفت برخی تصمیم های آنگ سان سوچی و به ویژه بی توجهی وی به سرکوب مسلمانان روهینگیا توسط نظامیان میانماری " باعث تأسف " است اما او جایزه نوبلی را که سال 1991 دریافت کرد، خواهد داشت. 

 لارس هایکن اشتن Lars  Heikensten گفت پس گرفتن جایزه نوبل به علت اعمالی که پس از دریافت جایزه انجام گرفته است معنایی ندارد. 
آنگ سان سوچی در سال 1991 برای مبارزاتی که به منظور دستیابی به دموکراسی در میانمار انجام داد جایزه نوبل صلح دریافت کرد. سازمان ملل در گزارش خود در ماه اوت وی را متهم کرد برای محافظت از غیرنظامیان روهینگیایی از "حاکمیت اخلاقی" خود استفاده نکرده است. 
در گزارش سازمان ملل متحد آمده است ارتش میانمار اقلیت مسلمان روهینگیا را "به قصد نسل کشی" هدف کشتارهای جمعی قرار داده است. بیش از 700 هزار روهینگیایی به بنگلادش گریخته اند. 
مدیر کل بنیاد نوبل گفت "ما شاهد آن هستیم که آنچه سوچی در میانمار انجام داده بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است و ما از حقوق بشر دفاع می کنیم. این از ارزش های اساسی ما است. یقینا این بسیار تأسف برانگیز است که وی در این کشتار نقش داشته است".


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 10 مهر 1397 - 17:56:30