ولایتی: زمان نشان داد که حق با مردم و دولت سوریه است

شنبه 7 مهر 1397 - 18:14:26
ولایتی: زمان نشان داد که حق با مردم و دولت سوریه است

تهران- الکوثر: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت:­ بیش از هفت سال است که از مقاومت مردم سوریه می گذرد­ و زمان نشان داد که حق با مردم و دولت سوریه بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی اکبر ولایتی در دیدار هیاتی از استادان ، مدیران دانشگاهی، قضات و مدیران دولتی سوریه افزود: هرگاه با براداران سوری دیدار می کنیم، از شجاعت ، مقاومت ، ایستادگی و پایداری آنها مقابل آنان تجلیل می کنیم.
وی گفت: بدون تردید نقش استادان دانشگاه در این مقاومت بسیار برجسته است زیرا استادان، فرهیختگان، روشنفکران و اهل تدبر ضرورت مقاومت را برای مردم توجیه می کنند.
رییس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود:­ میان سوریه و لیبی مقایسه کنید کشوری مستقل و مسلمان که آن را اشغال­ و تجزیه کردند و هر گروهی از غارتگران ، اموال ، نفت و سایر دارایی های این کشور را غارت می کنند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به تشکیل دولت و حکومت هایی در مناطق مختلف لیبی گفت: گویی لیبی را چند هزار سال به عقب بازگردانده اند جایی که محل کارتاژها و فنیقی ها بود.
ولایتی افزود : این تلاش آمریکایی ها و صهیونیست هاست که کشورهای اسلامی را تجزیه و اسلام را تضعیف و امکانات آنان را غارت کنند.
وی گفت: بلایی که برسر سومالی و سودان آوردند زیرا بخش اعظم نفت سودان در جنوب این کشور بود و آن را جدا کردند و می خواستند شرق و غرب آن را نیز جداکنند اما موفق نشدند ، همین بلا را بر سر یمن و­ افغانستان می آورند و می خواستند در عراق نیز انجام دهند اما موفق نشدند.
ولایتی افزود: این مثال ها کافی است که انسان قصد غربی ها را بداند و آن از بین بردن امکانات و کشورهای اسلامی است.
در این دیدار گروهی از استادان ، مدیران دانشگاهی، قضات و وکلای دادگستری ، اصحاب رسانه ، مدیران دولتی و فعالان اجتماعی از استان های مختلف سوریه حضور داشتند و نظرهای خود را درخصوص مسائل مختلف سوریه بیان کردند.


شنبه 7 مهر 1397 - 18:14:13