800 نفر در لیست بازداشت دستگاه امنیتی سعودی قرار گرفتند

چهار شنبه 4 مهر 1397 - 18:25:49
800 نفر در لیست بازداشت دستگاه امنیتی سعودی قرار گرفتند

تهران- الکوثر: حساب کاربری «العهد الجدید» در توییتر فاش کرد دربار سعودی فهرستی از اسامی 800 شخصیت بانفوذ عربستان را در اختیار رئیس دستگاه امنیتی سعودی قرار داده است تا آنها را بازداشت کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «العهد الجدید» افزود، آنچه مایه تعجب است این است که این فهرست به دستگاه امنیتی ارسال شده است به این معنا که تهیه کننده این فهرست، کمیته پیگیری امور دربار پادشاهی عربستان است. این مسئله نشان می دهد عربستان نیز به شیوه مصر (یعنی با اوباشگری) اداره می شود.

پیش از این نیز حساب کاربری «معتقلی الرأی» (زندانیان اندیشه) در توییتر به طور مفصل هویت کسانی را که از زمان ولیعهدی محمد بن سلمان در عربستان بازداشت شده اند منتشر کرده بود. این حساب کاربری افزود: وجه مشخصه دوره ولیعهدی محمد بن سلمان بازداشت های ظالمانه بود به طوری که عربستان طی این مدت (اواسط سال گذشته تاکنون) شاهد گسترده ترین موج بازداشت و محاکمه های غیرعلنی بوده که همه قشرهای جامعه را گرفتار کرده است.

دراین صفحه توییتری آمده است: در دوره ولیعهدی محمد بن سلمان حدود 60 نفر از شیوخ و مبلغان و بیش از 50 استاد دانشگاه های دولتی و بیش از 10 وکیل مدافع و 20 فعال حقوقی و 25 روزنامه نگار و بیش از 60 نفر که مدرک دکتری دارند و بیش از 40 نفر که دارای کتاب و تألیفات مهم هستند بازداشت شدند.

تاکنون دهها سازمان حقوقی بین المللی از جمله دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل از مقامات سعودی خواسته اند زندانیان عقیده و مدافعان حقوق بشر را آزاد و محل بازداشت آنان را اعلام کنند و به آنها اجازه دهند با خانواده خود تماس بگیرند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 4 مهر 1397 - 18:25:34