رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به تحویل اس-300 به سوریه واکنش نشان داد

سه شنبه 3 مهر 1397 - 21:2:44
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به تحویل اس-300 به سوریه واکنش نشان داد

صنعا- الکوثر: رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، تحویل سامانه موشکی اس-300 روسیه به سوریه را «ضربه‌ای مستقیم» به رژیم صهیونیستی خواند و این تحول را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمد علی الحوثی»، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به تصمیم دولت روسیه مبنی بر تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ به دولت سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش وب‌سایت خبری «انصارالله»، الحوثی رئیس جمهوری روسیه را به خاطر این اقدام، «فرصت شناس» خواند که توانسته‌ است تهدید را به فرصتی تبدیل کند و از آن تا جایی که می‌تواند، استفاده کند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که تقویت سوریه با سامانه موشکی مذکور همچنین «تقویت حضور روسیه» در مقابل استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در کشورهای عضو ناتو است.

او گفت که تحویل اس ۳۰۰ به سوریه «ضربه‌ای مستقیم» به رژیم صهیونیستی است که مرتکب حماقت شد و باعث سقوط هواپیمای روسیه در آسمان سوریه شد.

محمد علی الحوثی به تلاش‌های دیپلماتیک رژیم صهیونیستی برای ممانعت از تحویل این سامانه به سوریه اشاره کرد و گفت که این اقدام مسکو دلیل شکست دیپلماسی این رژیم است. در نتیجه بعید نیست که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او به دلیل تاثیری که این سامانه دارد، سرنگون شود.

او تحویل اس ۳۰۰ به سوریه را به فال نیک گرفت و آن را به دولت و مردم سوریه تبریک گفت و اظهار داشت که دمشق می‌تواند برخی از این سامانه‌ها را در نزدیکی مرزهای سوریه با لبنان مستقر کند.

الحوثی افزود: «تحویل اس ۳۰۰ به سوریه به معنای حمایت از دو کشور [سوریه و لبنان] بوده و به این معناست که ائتلاف این دو کشور باعث حمایت از آسمان آن دو شده است».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 مهر 1397 - 21:2:35

دسته بندی :