با استقرار اس-300 در سوریه، همکاری مسکو- تل آویو چه سرنوشتی پیدا می کند؟

سه شنبه 3 مهر 1397 - 21:25:7
با استقرار اس-300 در سوریه، همکاری مسکو- تل آویو چه سرنوشتی پیدا می کند؟

تهران- الکوثر: روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت با ارسال «اس-300» به سوریه باید ایده همکاری روسیه با تل آویو علیه ایران را پایان یافته تلقی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این روزنامه آمریکایی در یادداشتی: نوشت سامانه «اس-300 » بسیار مرگبار است و استقرار آن در سوریه تهدید جدی برای هواپیماهای اسرائیل خواهد بود. با استقرار این سامانه در سوریه، خوشبینانی که فکر می‌کنند «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با تل آویو و آمریکا همکاری می‌کند تا ایران را از سوریه بیرون کند ممکن است مجبور به تفکر مجدد شوند.

این روزنامه افزود: بعید است این سامانه یک هواپیمای روس را به اشتباه هدف قرار دهد. سامانه اس-300 بسیار مرگبار است و تهدیدی جدی برای هواپیماهای اسرائیلی خواهد بود.

این روزنامه با اشاره به حملات هوایی رژیم اسرائیل به اهدافی در سوریه نوشت: تل آویو نمی‌تواند تقویت حضور نظامی ایران در سوریه به ویژه حزب الله لبنان با دارا بودن تخمینی 150 هزار موشک یا راکت را تحمل کند.

به نوشته این روزنامه، آمریکا و بنیامین نتانیاهو  تلاش کرده‌اند ولادیمیر پوتین را به دور شدن از ایران متقاعد کنند اما این تلاش ها اثر کمی خواهد داشت. تل آویو بدون شک سعی خواهد کرد از وقوع حادثه‌ای که به نیروهای روسیه آسیب می‌رساند جلوگیری کند، اما هیچ گزینه‌ای را برای دور کردن نیروهای ایران از مرز با سوریه ندارد.  

وال استریت ژورنال در خاتمه این یادداشت نوشت: فروش اس-300  به سوریه یکی دیگر از نشانه‌هایی است مبنی بر این که پوتین می‌خواهد برای آمریکا و متحدانش مشکل ایجاد کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 مهر 1397 - 18:43:59