واکنش ها به عملیات تروریستی دراهواز ادامه دارد؛ بشار اسد اقدام کور تروریست ها را محکوم کرد

شنبه 31 شهریور 1397 - 21:18:49
واکنش ها به عملیات تروریستی دراهواز ادامه دارد؛ بشار اسد اقدام کور تروریست ها را محکوم کرد

تهران- الکوثر: رئیس جمهوری سوریه در پیامی به همتای ایرانی خود،‌ حمله تروریستی امروز اهواز را محکوم کرد و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه شنبه حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز را محکوم کرد.

رئیس جمهوری سوریه در پیام تلگرافی که به «حسن روحانی»، همتای ایرانی خود ارسال کرده، ضمن تسلیت گفتن به قربانیان حمله تروریستی و جنایت‌کارانه اهواز، آن را به شدت محکوم کرد.

در این پیام تلگرافی آمده است: «با نهایت تأسف، خبر حمله تروریستی به رژه نظامی در شهر اهواز واقع در جنوب ایران را دریافت کردیم».

اسد در این پیام، به نمایندگی از خود و مردم سوریه این حمله تروریستی را به دولت و ملت ایران تسلیت و تعزیت گفت.

رئیس جمهوری سوریه در این پیام نوشته است: «جمهوری اسلامی ایران علیه تروریسم در کنار سوریه ایستاد و کما اینکه تروریسم در سطح بین‌الملل محکوم کرد. ایران همواره در مواضع اصلی و قاطعانه خود علیه تروریسم تکفیری و جنایت‌کارانه صادق بوده است».

همچنین کاربران لبنانی در توئیتر در واکنش به حمله تروریستی امروز در اهواز هشتک «#سلام_لإيران_من_لبنان» را به داغ‌ترین موضوع توئیتر در این کشور تبدیل کردند.

کاربران لبنانی‌ به شدت به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند و در توئیتر هشتک «#سلام_لإیران_من_لبنان» را به داغ‌ترین موضوع توئیتر در لبنان تبدیل و به اصطلاح «ترند» کردند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز در بیانیه‌ای حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح ایران در شهر اهواز را محکوم کرد و گفت که کشورهای محور آمریکا در پشت این جنایت قرار دارند.

دفتر سیاسی این جنبش این حمله را «ناجوانمردانه» خواند و تأکید کرد: «حمله جنایت‌کارانه اهواز، اقدامی بزدلانه است که کشورهای منطقه‌ای که حول محور آمریکا می‌چرخند، مرتکب این جنایت هستند».

جنبش انصارالله یمن همچنین تأکید کرد که «این کشورها جز خسران چیزی درو نخواهند کرد».

همچنین  وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای در واکنش به حادثه تروریستی امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز، تأکید کرد: تروریسم در هر شکلی محکوم است.

به نوشته خبرگزاری رسمی عمان، در این بیانیه آمده است: سلطنت عمان به شدت حمله تروریستی مسلحانه به رژه نظامی در شهر اهواز در جنوب غرب ایران را که به کشته شدن 29 و مجروحیت 57 تن انجامیده، محکوم می‌‌کند.

در بیانیه وزارت‌خارجه عمان همچنین آمده است که سلطنت عمان هر نوع تروریسمی را در هر زمان و مکانی و با هر ابزاری را محکوم می‌کند؛ چرا که تروریسم با هر دین و آیین و اخلاق انسانی در تضاد است.

در انتهای این بیانیه آمده است: سلطنت عمان صادقانه‌ترین تسلیت‌ها را برای خانواده قربانیان و مردمِ دوست ایران ابراز می‌دارد و برای مجروحین شفای عاجل آرزو می‌کند.

دولت‌های ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، انگلیس ، روسیه و عراق  هم این حمله را محکوم کرده‌اند.

رژه نیروهای مسلح ایران صبح شنبه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در شهر اهواز مورد حمله تروریستی عناصر گروهک «الاهوازیه» قرار گرفت که بر اثر آن ۲۹ تن شهید و ۵۷ نفر دیگر زخمی شدند.


شنبه 31 شهریور 1397 - 21:16:50