آخرین تحولات عملیات تروریستی اهواز؛ واکنش کشورها و مقامات

شنبه 31 شهریور 1397 - 16:31:34
آخرین تحولات عملیات تروریستی اهواز؛  واکنش  کشورها و مقامات

تهران- الکوثر: کشورهای سوریه، عراق و پاکستان حمله عناصر تروریست به مراسم رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز که منجر به شهادت تعدادی از مردم بیگناه شد را به شدت محکوم کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  یک مقام وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت: سوریه با ابراز همدردی کامل و همبستگی با جمهوری اسلامی ایران مجددا تأکید می کند که حامیان تروریسم در منطقه نمی توانند از طریق این جنایات فریبکارانه طرح های خود را تحقق بخشند و این توطئه ها شکست می خورد.
وی که نامش فاش نشده است، افزود: سوریه ضمن تسلیت به خانواده های این قربانیان، همدردی و همبستگی خود را با رهبری، دولت و مردم ایران ابراز می دارد و آرزومند بهبودی هرچه سریعتر زخمی های این حمله تروریستی است.

«حسن کریم الکعبی»  نائب رئیس اول پارلمان عراق  نیز حمله تروریستی روز شنبه در اهواز را محکوم کرد.

حسن کریم در بیانیه ای خود آورده است: حمله به نیروهای ارتش و سپاه انقلاب اسلامی ایران در جریان برگزاری رژه در شهر اهواز را تقبیح و محکوم می کنیم. 
وی با ابراز تاسف از شهادت و زخمی شدن چندین نفر از پرسنل نظامی و افراد غیرنظامی از جمله چند زن و کودک ایرانی در این حمله، تاکید کرده است: ما با کشور همسایه خود جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرده و در این مصیبت در کنار آنها هستیم و برای همه ملت ها امنیت و صلح آرزومندیم. 

همچنین «محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان طی پیامی بر صفحه توئیتر خود حمله تروریستی امروز اهواز را به شدت محکوم کرد.

وی در این پیام ضمن اظهار همدردی با خانواده های شهید و زخمی شدگان این حمله تروریستی، این حمله ناگوار را به ملت و مردم ایران تسلیت گفت.

افزون بر این «رفعت مسعود» سفیر پاکستان در ایران نیز طی پیامی بر صفحه توئیتر خود ضمن محکومیت این حمله با بازماندگان این حادثه اظهار همدردی کرد.

یک گروه مسلح تروریستی که به ظاهر وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز بوده است روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل نظامی به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند که منجر به کشته شدن تعدادی از مردم بی دفاع شد.
گفته می شود تا این لحظه تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح روز شنبه در اهواز به 29 نفر رسیده است و احتمال افزایش این تعداد نیز به دلیل وخامت حال مجروحان وجود دارد.

در جریان این اقدام 3 عامل این حادثه تروریستی کشته شدند  و یک نفر  نیز  زخمی و دستگیر شد.
در همین حال  رئیس جمهور در پی حمله تروریستی صبح امروز به مردم اهواز در مراسم رژه نیروهای مسلح، در گفتگوی تلفنی با «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور و «غلامرضا شریعتی » استاندارخوزستان، از تازه ترین گزارش های اقدام تروریستی صبح امروز در اهواز و روند شناسایی و رسیدگی به وضع مجروحان این استان اطلاع یافت و دستورهای لازم را صادر کرد.
آقای روحانی در این گفتگوهای تلفنی، ضمن آرزوی علو درجات برای شهدای این حادثه تروریستی و ابراز همدردی با خانواده های معظم این شهیدان، دستور داد تمام امکانات در جهت اقدامات فوری و امدادی برای رسیدگی به وضع مجروحان این حادثه تروریستی به کار گرفته شود.
رئیس جمهور دستورهای لازم را به وزارت اطلاعات برای بسیج همه امکانات دستگاه ها و نهادهای امنیتی و نظامی به منظور شناسایی سریع تروریست ها و سرشاخه های ارتباطی آنها و برخورد قاطع و عبرت آموز با مرتبطان این جنایت صادر کرد.
آقای روحانی تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به کوچک ترین تهدید، کوبنده خواهد بود اما کسانی که از این تروریست ها پشتیبانی تبلیغاتی و اطلاعاتی می کنند، باید پاسخگو باشند.

وزیر امور خارجه ایران نیز  در توئیتر نوشت: جمهوری اسلامی ایران حامیان منطقه ای تروریسم و اربابان آمریکایی آنها را مسئول حمله در اهواز می داند. ایران برای دفاع از جان ایرانیان پاسخی سریع و قاطع به تروریست ها می دهد.


شنبه 31 شهریور 1397 - 16:26:59