پنج میلیون کودک یمنی با قحطی و مرگ روبرو هستند

پنج شنبه 29 شهریور 1397 - 16:42:57
پنج میلیون کودک یمنی با قحطی و مرگ روبرو هستند

تهران - الکوثر : «صندوق نجات کودکان» هشدار داد میلیون ها کودک یمنی با خطر مرگ بر اثر گرسنگی روبرو هستند زیرا نمی دانند وعده غذایی بعدی آنها چه موقع است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پنج میلیون کودک یمنی به خاطر درگیری های نظامی در این کشور با خطر گرسنگی شدید و مرگ روبرو شده اند ؛ جنگ همچنین باعث افزایش سوخت در یمن شده است. 
سازمان خیریه غیر دولتی انگلیسی «صندوق نجات کودکان» در گزارشی جدید اعلام کرده است اختلال در تامین و توزیع منابع غذایی و سوختی که به دلیل تحت فشار قرار گرفتن بندر حدیده در دریای سرخ به وجود آمده، می‌تواند باعث عواقبی فاجعه بار برای افراد آسیب پذیر باشد.
بسته شدن بندر حدیده می تواند باعث قحطی و گرسنگی در مقیاسی بی سابقه شود. 
بنا بر گزارش این سازمان خیریه ، هم اکنون بیش از یک میلیون کودک یمنی در معرض خطر قحطی قرار دارند که افزایش قیمت مواد غذایی و حمل و نقل مجموع این کودکان را به 5.2 میلیون نفر می رساند. هرگونه بسته شدن بندر حدیده «جان یک نسل را با خطر مواجه می کند.»
تیمِر کرِلوس مدیر بخش یمن در «صندوق نجات کودکان» گفت: «بحران غذا در یمن پیامدهای جدی به همراه دارد. کودکانی که با سوء تغذیه روبرو هستند، 12 مرتبه بیشتر در معرض مرگ به خاطر بیماری هایی هچون ذات الریه، سرخک، وبا یا دیفتری قرار دارند.»
وی افزود: «حتی کوچکترین اختلال در رسیدن غذا، سوخت و کمک ها از طریق بندر حدیده به معنای مرگ و میر صدها هزار کودک یمنی است که از سوء تغذیه رنج می برند، در این صورت آنها قادر به دریافت غذای لازم برای زنده ماندن نیستند.» 
تخمین زده می شود که 8.4 میلیون نفر در یمن با سوء تغذیه روبرو هستند. یک تحقیق توسط سازمان ملل نشان می دهد که قیمت مواد غذایی از سال 2015 تاکنون تا 68 درصد افزایش پیدا کرده است.
981 نفر شامل 300 کودک، فقط در ماه اوت جان خود را از دست داداند. گفته می شود دو سوم مردم یمن مطمئن نیستند آیا وعده غذایی آتی خود را دریافت خواهند کرد یا خیر.
به خاطر درگیری نیروهای حوثی و جنگجویان طرفدار منصور هادی در نزدیکی بندر حدیده، مذاکرات صلح یمن ماه جاری در ژنو شکست خورد.
حدیده بزرگترین بندر یمن و مرکز اصلی تجاری این کشور عربی است.  
هله تورنینگ-اشمیت رئیس «صندوق نجات کودکان جهان» که از نزدیک شاهد ویرانی های یمن بوده است گفت: «نوزادان به حدی ضعیف هستند که نمی توانند گریه کنند.» 
خانم تورنینگ-اشمیت افزود: «میلیون ها کودک یمنی نمی دانند وعده غذایی بعدی آنها چه موقع است. در یک بیمارستان در شمال یمن از نزدیک شاهد بودم نوزادان به حدی ضعیف بودند که حتی نمی توانستند گریه کنند. جنگ داخلی یمن خطر کشته شدن کُل یک نسل از کودکان یمنی را با تهدیدات متعددی از قبیل بمب ها، قحطی و گرسنگی تا بیماری های قابل پیشگیری مانند وبا روبرو کرده است.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 29 شهریور 1397 - 16:32:40

دسته بندی :