انتقام رژیم صهیونیستی از روسیه

چهار شنبه 28 شهریور 1397 - 13:10:47
 انتقام رژیم صهیونیستی از روسیه

تهران - الکوثر : رژیم صهیونیستی احتمالا به کمک فرانسه با طراحی پیچیده حمله هوایی و دریایی به لاذقیه موجبات سرنگون شدن یک فروند هواپیمای ترابری روسیه را در دریای مدیترانه فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک هفته پس از نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران برای یافتن راهکاری با هدف پایان دادن به حضور گروههای تروریستی در ادلب بدون اینکه جان غیر نظامیان در این استان با تهدید روبرو شود، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان بر پایه نشست تهران در سوچی به توافق مهمی دست یافتند که بر اساس آن منطقه امنی تا 15 اکتبر در ادلب در امتداد خطوط تماس گروههای تروریستی و نیروهای سوری به عمق 15 تا20 کیلومتر تشکیل شود و به جز غیر نظامیان همه گروههای تروریستی افراطی از آن خارج شوند و همه تجهیزات سنگین شامل تانک، راکت انداز و خمپاره اندازهای آنها نیز از منطقه امن به خارج از آن منتقل شود.
این توافق به سرعت از طرف ایران و دولت سوریه پذیرفته شد و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با اشاره به نشست تهران در صفحه کاربری توئیتر خود نوشت " چندین هفته تلاش فشرده دیپلماسی مسئولانه امکان جلوگیری از جنگ در ادلب و دستیابی به تعهدی محکم را برای مبارزه با تروریسم ممکن ساخت. "
اما چند ساعت از این توافق نگذشته بود که چهار جنگنده رژیم صهیونیستی لاذقیه هم مرز با ادلب را هدف حمله هوایی قرار دادند و هم زمان با این حمله یک ناوچه فرانسه نیز از دریای مدیترانه به لاذقیه چند فروند موشک شلیک کرد. این حملات در حالی بود که هم زمان یک فروند هواپیمای ترابری روسیه با 15 سرنشین که ماموریت شناسایی در منطقه داشت در حال بازگشت به پایگاه حمیمیم در لاذقیه هدف پدافند هوایی نیروهای سوری قرار گرفت که علیه جنگنده های رژیم صهیونیستی وارد عمل شده بودند.
وزارت دفاع روسیه پس از این حمله در یک نشست اطلاعاتی با نشان دادن نقشه مسیرهای جنگنده های اف 16 اسرائیل و ایلیوشین ایل-۲۰ روسیه اعلام کرد جنگنده های اسرائیلی در پشت جنگنده روسیه که هدف سامانه دفاع ضد موشکی s200 سوریه قرار گرفت پناه گرفته بودند. 
طبق گزارش وزارت دفاع روسیه قطع همه ارتباطات با هواپیمای روسی با حملات هوایی اسرائیل به سوریه و شلیک یک موشک از ناو فرانسوی همزمان بود. 
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد مسئولیت سقوط هواپیمای روسیه و کشته شدن سرنشینان آن به طور کامل بر عهده اسرائیل است. اما تل آویو باردیگر با پیش کشیدن ادعای حمله به انتقال تسلیحات از سوی ایرن به حزب الله و سابقه حملات این چنینی خود به خاک سوریه سعی نمود از زیر بار این مسوولیت شانه خالی نماید و نیروهای سوری را مسوول کشته شدن 15 نظامی ارتش روسیه قلمداد نماید.
اما با وجو انکار رژیم صهیونیستی در این خصوص که طرحی برای هدف قرار گرفتن هواپیمای روسی نداشته است بر اساس نشانه هایی می توان حملات هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی و فرانسه را در چارچوب سناریویی برای انتقام گرفتن از روسیه ارزیابی کرد.
نخست/ میان استان لاذقیه و سرزمین های اشغالی هیچ مرز مشترکی وجود ندارد و این برای اولین بار بود که لاذقیه که محل استقرار پایگاه روسی حمیمیم است هدف قرار گرفت.
دوم/ این حملات هم زمان بود با ماموریت شناسایی هواپیمای ترابری ایلیوشین روسیه در منطقه. 
سوم/ بر خلاف گذشته رژیم صهیونیستی فقط یک دقیقه قبل از حمله به لاذقیه روسیه را در جریان حمله قرار می دهد که در فاصله یک دقیقه فرصت هماهنگی با پدافند سوری و فرار هواپیمای روسی از منطقه فراهم نمی شود.
چهارم / پس از نشست تهران و توافق پوتین و اردوغان درسوچی بر سر ادلب، عملا راه بر گروههای تروریستی برای سپر انسانی قرار دادن غیر نظامیان بسته شد و بدون اینکه حساسیت های بین المللی برانگیخته شود یا اینکه بهانه ای برای امریکا ومتحدانش برای حمله به سوریه فراهم شود یک پیروزی مهم برای دمشق ومتحدانش به دست آمد و این چیزی نبود که مورد رضایت رژیم صهیونیستی باشد چنانچه این اتفاق در حلب نیز رخ داده بود و تل آویو از آن ناراضی بود.
با توجه به این نشانه ها به نظر می رسد رژیم صهیونیستی با طراحی حملات هوایی به همراه حملات دریایی ناوچه فرانسوی به لاذقیه سناریویی را برای گمراهی پدافند هوایی سوریه طراحی کرد که با سقوط هواپیمای ترابری روسیه هم از روس ها انتقام گرفته باشد هم اینکه روابط دمشق و مسکو و نقش مسکو بر تحولات آتی سوریه را تحت تاثیر قرار دهد.
از سویی با توجه به اینکه بر اساس گزارش ها بیش از 160 هزار تروریست مسلح در ادلب و درمیان غیر نظامیان حضور دارند ایجاد منطقه امن و جداسازی تروریست ها فرصتی را پدید می آورد تا بدون آسیب دیدن غیر نظامیان، تنها امید رژیم صهیونیستی به حفظ تروریست ها از بین برود و این هدفی است که هم ایران و هم سوریه دنبال می کردند در حالیکه رژیم صهیونیستی امید داشت با سناریوسازی و کشتار غیر نظامیان در ادلب، پای امریکا و متحدانش را به معرکه بکشاند و جنگی بزرگ در منطقه به راه اندازد که به این هدفش نرسید از این روست که می توان گفت حمله هوایی و دریایی به لاذقیه و سقوط هواپیمای روس ها، سناریویی از سوی اسراییل برای انتقام از روسیه با اهدافی که یاد شد بوده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 28 شهریور 1397 - 12:3:24