ادامه جنایات عربستان سعودی و تشدید بحران انسانی در یمن

چهار شنبه 28 شهریور 1397 - 11:54:6
ادامه جنایات عربستان سعودی و تشدید بحران انسانی در یمن

تهران - الکوثر : درگیری های جدید در استان حدیده یمن سبب تشدید نگرانی ها در ارتباط با بحران انسانی در یمن شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نگرانی ها در ارتباط با بحران انسانی در یمن در پی آغاز یک سری حملات از سوی نیروهای دولت مستعفی تحت حمایت عربستان سعودی علیه حدیده که تحت کنترل نیروهای انصارالله قرار دارد ، تشدید شده است.

یک گروه خیریه روز چهارشنبه هشدار داد بیش از پنج میلیون کودک یمنی در معرض خطر قحطی در این کشور جنگ زده قرار دارند. 
ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به صورت عمدی انبارهای مواد غذایی را هدف قرار می دهند.
سازمان ملل متحد هشدار داد هر گونه درگیری قابل توجه می تواند سبب متوقف شدن روند توزیع مواد غذایی در میان هشت میلیون یمنی شود که برای بقاء به این کمک ها متکی هستند.  
موسسه خیریه "کودکان را نجات دهید" روز چهارشنبه اعلام کرد : ایجاد اختلال در روند تهیه و تدارک کمک ها از طریق حدیده می تواند "سبب ایجاد گرسنگی در مقیاسی بی سابقه شود."  
این موسسه خیریه اعلام کرد یک میلیون کودک دیگر در حال حاضر در معرض خطر مواجه شدن با قحطی هستند زیرا قیمت مواد غذایی و سوخت در حال افزایش است و در مجموع پنج میلیون و دویست هزار کودک در معرض قحطی و گرسنگی قرار دارند. 
ژنرال علی التنیجی فرمانده نیروهای ائتلاف در سواحل غربی یمن روز سه شنبه با صدور بیانیه ای در رسانه های دولت در امارات عربی متحده - که شریک اصلی عربستان سعودی در ائتلاف است - تأیید کرد ائتلاف یک عملیات در حدیده انجام داده است. 
محمد علی الحوثی رئیس شورای عالی انقلاب یمن اعلام کرد: " انبارهای مواد غذایی تهیه شده از سوی جامعه بین المللی در حدیده هدف قرار گرفتند ، که این موضوع نشانه ای واضح است که برنامه ای برای مشروع نشان دادن حمله به انبارها و مناطق مسکونی وجود دارد." 
او همچنین جامعه بین المللی را به همدستی در این حملات متهم و اعلام کرد: "مدارا با تروریسم تنها سبب ترغیب (ائتلاف) برای برنامه ریزی و ارتکاب عمدی جنایت می شود." 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 28 شهریور 1397 - 10:55:18

دسته بندی :