اعتراض یمنی ها به حضور نیروهای سعودی

سه شنبه 27 شهریور 1397 - 20:55:41
اعتراض یمنی ها به حضور نیروهای سعودی

تهران - الکوثر: شمار زیادی از مردم استان المهره یمن و مناطق اطراف آن در اعتراض به حضور نیروهای سعودی در سواحل این استان تحصن و اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ علی سالم الحریزی قائم مقام پیشین استان المهره گفت : ما توده عظیمی از مردم از شهرستان ها و دیگر مناطق آمده ایم تا با برادران تحصن کننده خود ضد حضور عربستان سعودی در ساحل منطقه اعلام همبستگی کنیم. این منطقه، مرکزی برای نیروهای اشغالگر سعودی است. ما آمدیم تا روحیه برادران خود را تقویت و از آنها در این تحصن حمایت کنیم.
الحریزی افزود: ما در برابر عمل انجام شده قرار گرفته ایم و این تحصن در برابر پادگان سعودی ها بر پا شد. ساحل المهره مملو از پادگان ها و غواصان سعودی است. از اینرو استان المهره از سواحل خود محروم خواهد شد؛ همانطور که فرودگاه و بسیاری از مناطق به سبب استقرار نیروهای سعودی از دست رفتند.
وی افزود : آنها به این تحصن های مسالمت آمیز توجهی نمی کنند. عربستان به این تحصن ها پاسخی نمی دهد. ما می خواهیم نیروهای سعودی از استان ما بیرون بروند.
الحریزی افزود: ما خواسته های خود را به نیروهای سعودی و مسئولان محلی ارائه و توافقنامه ای امضا کردیم و به موجب این توافق، تحصن خود را به مدت دو ماه تعلیق کردیم. اما نیروهای سعودی، فشار بیشتری وارد کردند و نیروهای بیشتر مستقر کردند. از اینرو خواسته کنونی ما بیرون رفتن اشغالگران است. ما به مسئولان محلی اعتماد داریم. اما مسئولان محلی، اختیاراتی ندارند ما می خواهیم صدای خود را به مسئولان سعودی برسانیم و از آنها می خواهیم به این مردم توجه کنند. مشکلات مان کافی است و نیازی به اشغال و استقرار نیروهای خارجی در این سرزمین نداریم. ما از آنها می خواهیم هر چه سریع تر نیروهای خود را خارج کنند و از استان بیرون بروند.
وی در گفتگو با الجزیره درباره اینکه گفته می شود از استان المهره سلاح برای حوثی ها (انصارالله) قاچاق می شود و اخیرا سخنگوی ائتلاف (متجاوز) گفت آنها با تروریسم در استان المهره مبارزه می کنند تصریح کرد : ما هیچ تروریسمی (در استان المهره) نداریم. همه جهانیان می دانند که تروریسم نداریم. اکنون تروریسم وارد استان شده است. هواپیماهایی که پرواز می کنند، نشانه تروریسم است. استقرار تانک ها در خیابان ها، تروریسم است. پادگان ها (سعودی ها در ساحل المهره) و ارتش مجهز به سلاح، نشانه های تروریسم است. آنها در میان شهروندان هراس ایجاد کردند و حتی حیوانات از شر آنها سالم نماندند. ما قاچاق هم نداریم. نیروهای سعودی بیش از یک سال است که حتی یک تفنگ در اینجا پیدا نکرده اند.
وی تاکید کرد ما به طور کامل از نیت نیروهای سعودی در اینجا اطلاع داریم. عربستان سعودی می گوید در نفت دریای عرب سهم دارد. عربستان می خواهد ما را در عمل انجام شده قرار دهد. اما مردم مخالفت خواهند کرد و عربستان نمی تواند در یمن بندر بسازد و برای نفت، لوله کشی کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 27 شهریور 1397 - 20:53:0

دسته بندی :