رایزن فرهنگی عراق در ایران : پشت پرده اتفاقات اخیر، در بیرون از مرزهای عراق بود

دو شنبه 26 شهریور 1397 - 13:39:38
رایزن فرهنگی عراق در ایران : پشت پرده اتفاقات اخیر، در بیرون از مرزهای عراق بود

تهران - الکوثر : رایزن فرهنگی عراق در ایران با بیان اینکه پشت پرده اتفاقات اخیر، در بیرون از مرزهای عراق بود ، گفت : برخی از کشورهای منطقه و غربی نمی خواهند روابط ایران و عراق گسترش یابد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یاسر عبدالزهرا در حاشیه مراسم عزاداری هیئت میثاق با شهدا در دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به روابط خوب دو ملت ایران و عراق افزود : تجلی این رابطه را می توانیم در محرم و صفر و در چنین مجالسی ببینیم گویا دیگر مرز جغرافیایی میان دو ملت دوست و برادر عراق و ایران توجیه پذیر نیست. 
عبدالزهرا افزود : مهمترین پیام کربلا این است که امروز همه اعم از عرب ، عجم ، افغان ، ترک و ترکمن در زیر پرچم سیدالشهدا ، یک ملت و امت واحدی هستیم. 
عبدالزهرا گفت : بدون شک دشمنان مشترک دو ملت ایران و عراق سعی می کنند بین این دو ملت ، فتنه ایجاد کنند. 
وی با تاکید بر اینکه ملت عراق آگاه هستند که رابطه با جمهوری اسلامی ایران، راهبردی است ، افزود : دو کشور ایران و عراق موقعیت راهبردی در منطقه دارند و بدون شک اتفاقاتی که در دو هفته اخیر افتاد عزم و اراده دو ملت را به سمت گسترش این رابطه پیش خواهد برد. 
رایزن فرهنگی عراق در ایران گفت: تحلیل ها نشان می دهد برخی از سفارت های ابرقدرت در عراق تحرکات تحریک آمیزی به ویژه در بصره داشتند و برای مردم کاملا مشخص است پشت پرده اتفاقات اخیر، در بیرون از مرزهای عراق بود.
وی اضافه کرد : خیمه سیدالشهدا­همه را به سمت خود هدایت می کند و بدون شک اعتقادات و ارزش های مشترک دو ملت عراق و ایران مقابل این فتنه ها خواهند ایستاد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 26 شهریور 1397 - 13:27:50