تشدید اختلافات ترامپ با ماتیس بر سر برجام

یک شنبه 25 شهریور 1397 - 16:35:38
تشدید اختلافات ترامپ با ماتیس بر سر برجام

تهران- الکوثر: جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا مخالف خروج آمریکا از برجام بود و در خصوص تاثیر این اقدام با رئیس خود دونالد ترامپ هم عقیده نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی در خصوص اختلافات میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و جیمز ماتیس وزیر دفاع این کشور نوشت: در 4 ماه گذشته رئیس جمهور آمریکا و وزیر دفاع او در زمینه ناتو، توقف یا ازسرگیری رزمایش های مشترک واشنگتن و سئول و همچنین تاثیرگذاری خروج ترامپ از توافق هسته ای با ایران اختلاف نظر داشته اند.

ترامپ 2 ماه پیش دیدار ماتیس با دیگر مقام های دفاعی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را که ماه ها برای آن برنامه ریزی شده بود لغو کرد، در عین حال ماتیس و دیگر مقام ها از نمایندگان دیگر کشورها خواستند که تا پیش از رسیدن ترامپ به بروکسل توافق نهایی را تکمیل کنند.
این اختلاف ها در حالی است که وزیر دفاع آمریکا و رئیس او بر سر توافق هسته ای سال 2015 با ایران نیز اختلاف داشتند و اکنون پس از خروج واشنگتن از این توافق نیز همچنان اختلافاتشان باقی است.
ترامپ در اردیبهشت سال جاری اعلام کرد که واشنگتن از برجام خارج می شود و تحریم های رفع شده به مدد این توافق را باز می گرداند.
وزیر دفاع آمریکا به همکاران خود گفته است که هیچ تغییری در رفتار ایران پس از خروج ترامپ از برجام مشاهده نکرده است.
ماتیس که در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا ریاست فرماندهی مرکزی ارتش این کشور را برعهده داشت، به دلیل مواضع تندی که علیه ایران می گرفت، از مقام خود برکنار شد.
این در حالی است که وی در دولت ترامپ موضع گیری هایی کرده است که با نظرات افراد ایران ستیزی همچون جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تضاد است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 25 شهریور 1397 - 15:10:19