سفیر جدید ایران در بیروت استوارنامه خود را تقدیم کرد

پنج شنبه 22 شهریور 1397 - 21:4:39
سفیر جدید ایران در بیروت استوارنامه خود را تقدیم کرد

بیروت- الکوثر: «محمد جلال فیروزنیا» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت امروز پنجشنبه با حضور در کاخ ریاست جمهوری لبنان استوارنامه خود را تقدیم «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این دیدار که «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان نیز حضور داشت، عون با اظهار احترام نسبت به مقام های عالی رتبه جمهوری اسلامی بر عزم خود مبنی بر گسترش و تعمیق مناسبات دو کشور تاکید کرد. 
رئیس جمهوری لبنان همچنین اظهار امیدواری کرد مناسبات دو کشور بیش از پیش گسترش و اوضاع سیاسی بین المللی و شرایط امنیتی و سیاسی منطقه نیز بهبود یابد.
فیروزنیا نیز با اشاره به روابط عمیق دو ملت برادر ایران و لبنان گفت همه تلاش خود را برای توسعه و گسترش همکاری های دو کشور در زمینه‌های مختلف به عمل خواهد آورد.
سفیر کشورمان تاکید کرد که توسعه مناسبات فیمابین در چارچوب منافع مشترک دو کشور است و جمهوری اسلامی ایران همواره از ثبات و امنیت در لبنان حمایت می‌کند.
در این مراسم کاردار و وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، سفیر کشورمان را همراهی کردند.
فیروزنیا که از مرداد ماه جایگزین «محمد فتحعلی» شد، پیش از این مدیر کل خلیج فارس وزارت خارجه و سفیر ایران در کشورهای مالزی، یمن و بحرین بوده است.
وی در بدو ورود به بیروت، مثلث «ارتش، ملت و مقاومت» را ضامن ثبات و امنیت این کشور دانست و تاکید کرد که ایران همچنان از این «معادله طلایی» حمایت می کند.
فیروزنیا با بیان اینکه روابط دو جانبه ایران و لبنان روابط خوبی است، خاطرنشان کرد: ما تلاش خواهیم کرد که این روابط در زمینه های مختلف، از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تا جایی که منافع دو کشور اقتضا می کند، حداکثر توسعه را پیدا کند.
سفیر ایران، به همه گروه ها و طرف های لبنانی اعلام کرد که درهای سفارت جمهوری اسلامی به روی آنان گشوده است تا در ارتباط با مسائل مختلف با طرف های لبنانی تبادل نظر و همکاری صورت گیرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 22 شهریور 1397 - 20:58:47