در دیدار عراقچی با اشرف غنی تاکید شد:

تاکید ایران و افغانستان بر مبارزه مشترک با تروریسم

پنج شنبه 22 شهریور 1397 - 18:28:2
تاکید ایران و افغانستان بر مبارزه مشترک با تروریسم

تهران- الکوثر: اشرف غنی و عباس عراقچی بر عزم ایران و افغانستان برای مبارزه مشترک با گروه‌های تروریستی و تکفیری تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اشرف غني رئیس جمهور افغانستان و عباس عراقچي  معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران بر عزم دو کشور برای مبارزه مشترک با گروه های تروریستی و تکفیری تاکید کردند.
عباس عراقچی درپایان سفر دو روزه خود به کابل با اشرف غنی دیدار و درباره گسترش روابط دوجانبه ، تقویت همکاری های اقتصادی ، گسترش تجارت و حمل و نقل ، مراودات مالی و بانکی ، تغییرات اقلیمی ، کمبود آب و مبارزه مشترک با تروریسم گفتگو کرد.
دو طرف در این دیدار مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و کمبود آب را بررسی کردند و بر عزم و اراده خود برای تبدیل آب به موضوعی برای همکاری بین دو کشور تاکید کردند. 
با توجه به جنایات اخیر تروریست هاي داعش در افغانستان ، دو طرف در این دیدار بار دیگر بر عزم خود برای مبارزه با گروه های تکفیری تروریستی و ضرورت هماهنگی تلاش های دو کشور در این زمینه تاکید کردند. 
معاون وزیر خارجه کشورمان همچنين با «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان ، «حمد الله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان ، «حکمت خلیل کرزی» معاون وزیر امور خارجه افغانستان و «تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان دیدارهايي را برگزار کرد. در این گفتگوها مسائل دوجانبه و چگونگی ادامه همکاری های دو کشور، جديدترين تحولات مربوط به برجام، اوضاع منطقه و مبارزه با تروریسم بررسی شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 22 شهریور 1397 - 18:11:46