هشدار اردوغان به جامعه بین‌المللی درباره ادلب!

سه شنبه 20 شهریور 1397 - 16:48:48
هشدار اردوغان به جامعه بین‌المللی درباره ادلب!

تهران- الکوثر: رئیس‌جمهور ترکیه در یادداشتی در نشریه وال استریت ژورنال به موضوع حمله به ادلب سوریه پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در یادداشتی در نشریه وال استریت ژورنال به مسئله سوریه پرداخت و از جامعه بین‌المللی خواست برای جلوگیری از حمله به ادلب اقداماتی را بکار گیرند؛ زیرا در غیر اینصورت جهان باید تاوان این حمله را بدهد.

رئیس جمهور ترکیه در مقاله‌ای با عنوان «جهان باید اسد را متوقف کند» مدعی شد: همه اعضای جامعه بین‌المللی باید مسئولیت خود را در قبال ادلب درک کنند. عواقب حمله به ادلب بسیار زیاد خواهد بود. حمله دولت سوریه به ادلب باعث ایجاد خطرات امنیتی و بشردوستانه برای ترکیه، اروپا و دیگر نقاط جهان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در نتیجه جنگ داخلی سوریه که شورای حقوق بشر سازمان ملل آن را بدترین مصیبت جهان از زمان جنگ جهانی دوم نامیده است، میلیون‌ها انسان بی گناه آواره شده اند.

اردوغان در ادامه با اشاره به هجوم پناهجویان سوریه به ترکیه گفت: این کشور در حال حاضر میزبان بیشترین تعداد پناهجویان در جهان—حدود 3.5 میلیون نفر—است. با وجود حملات تروریستی در ترکیه، این کشور کمک به مهاجران سوری را دریغ نکرده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: «دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه خود را برای یک حمله گسترده علیه ادلب آماده می کند. جایی که 3 میلیون نفر در آن زندگی می کنند و یکی از مکان های امن برای آوارگان سوری محسوب می شود. دولت ترکیه به منظور مقابله با این حمله گسترده در تشکیل مناطق عاری از درگیری کمک کرده و 12 ایستگاه نظارتی برای گزارش نقض آتش بس ایجاد کرده است.»

دولت سوریه پیشتر اعلام کرد قصد دارد یک حمله نظامی علیه تروریست‌های حاضر در ادلب انجام دهد. ادلب در حال حاضر محل زندگی 3 میلیون سوری است که بسیاری از آنها از شهرهای اطراف سوریه به آنجا گریخته اند.


سه شنبه 20 شهریور 1397 - 16:47:30