خیز ایران برای ساخت سامانه پدافند هوایی پانتسیر

دو شنبه 19 شهریور 1397 - 17:31:26
خیز ایران برای ساخت سامانه پدافند هوایی پانتسیر

تهران- الکوثر: معاون تحقیقات و جهاد خود کفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء از آغاز تحقیقات برای ساخت سامانه پدافند هوایی بومی شبیه به سامانه روسی پانتسیر در داخل ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، امیر سرتیپ دوم محمود ابراهیمی نژاد در خصوص مراحل تحقیقاتی و ساخت سامانه پانتسیر در ایران گفت: این کار را شروع کردیم و این کار را یکی دو سال است به صورت جدی دنبال می‌کنیم و در زمان مقتضی اطلاعات خوبی را به مردم می‌دهیم. آنچه که همه اذعان داریم آن است که بخش عمده ای از تهدیدات علیه ما به سامانه‌های موشکی بالستیک و کروز و پهپاد‌ها و بدون سرنشین‌ها مربوط می شود. اینها نکات مهمی هستند که روی آنها کار می‌کنیم و حتما هم باید پاسخگو باشیم و اطمینان می‌دهم که کارهای خیلی خوبی در این حوزه انجام شده و به توفیقات خوبی هم دست پیدا کرده‌ایم. 

وی همچنین در مورد مطالعه روی سامانه‌های پدافندی سایر کشورها گفت: نگاه ما به تهدیدات است. وقتی که تهدید در یک قدمی ما است و ما فرصت اینکه در مورد سامانه‌ها تحقیق کنیم نداریم، قطعا ما از برخی از سامانه‌هایی که در کشورهای دیگر بهره برداری می‌شوند و در جنگ‌های اخیر هم خوب درخشیدند ایده می گیریم و نقاط ضعف آنها را شناسایی کرده و به سمت ساخت محصولات جدید می‌رویم. رسیدن به محصول اولیه یک قدم است اما اینکه بتوانیم آن محصول را ارتقا دهیم چشم انداز آینده ما است. روی بسیاری از سامانه‌هایی که مورد نیاز ما است کار کرده‌ایم و در آینده نزدیک هم شاهد خواهید بود که آنها را بکارگیری می‌کنیم.
گفتنی است، سامانه پانتسیر یکی از قدرتمندترین سامانه­‌های پدافندی کوتاه برد ساخت روسیه است که از قدرت آتش مرگباری برخوردار است. این سامانه دفاع هوایی از ترکیب موشک زمین‌به‌هوای میان‌برد و توپ ضد هوایی تشکیل شده است. ابراهیمی نژاد پیش از این از آزمایش موفقیت آمیز سامانه پدافند برد بلند باور-373 که نسخه بومی سامانه روسی اس-300 به شمار می رود خبر داده بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 شهریور 1397 - 17:26:4