ماجرای دختر جوان چچنی که به اجبار همسر وزیر جنگ داعش شد

یک شنبه 18 شهریور 1397 - 23:44:0
ماجرای دختر جوان چچنی که به اجبار همسر وزیر جنگ داعش شد

تهران- الکوثر: ماجرای عجیب ازدواج دختر وزیر سابق چچنی با وزیر جنگ گروه تروریستی داعش توجه بسیاری از رسانه‌های ترکیه را به خود جلب کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از روزنامه ملیت ترکیه، صدا دودورکایف، دختر آسو دودورکایف از وزرای سابق چچن در ماه گذشته در یکی از خانه‌های تیمی پنهان در استانبول، همراه با چهار داعشی دیگر دستگیر شد. در بازجویی‌های اولیه مشخص شد که خانم دودورکایف یکی از چهره‌های مهم گروه تروریستی تکفیری داعش بوده و زندگی پرفراز و نشیبی داشته است.

این دختر چچنی در سال 2014 میلادی ابتدا در فضای مجازی با یکی از سران داعشی به نام «حمزات» آشنا شد و به منظور ازدواج با او از چچن به سوریه گریخت و در یکی از اردوگاههای داعش به عقد او درآمد. انتشار خبر این ازدواج، پدر او را مجبور به استعفا از پست وزارت کرد و دختر آسو دودورکایف در دست داعشی‌ها گرفتار شد.

پس از مدتی، حمزات که به عنوان یکی از فرماندهان نزدیک به رئیس شاخه نظامی داعش شناخته می‌شد، در یک عملیات کشته شد و خانم دودو کایف تصمیم گرفت که نزد خانواده خود در چچن بازگردد، اما داعش به او اجازه نداد چرا که عمر الشیشانی وزیر جنگ داعش تصمیم گرفته بود این بیوه جوان را به عقد خود درآورد.

طارقان تیمورازویچ باتراشویلی یا همان عمر الشیشانی، پس از آنکه بیوه مزبور را به صورت اجباری به عقد خود درآورد، در عملیات نیروهای ائتلاف آمریکایی ضدداعش کشته شد و همسرش را با دو فرزند تنها گذاشت.

در همین زمان بود که ابوسعد الشیشانی برادر عمر الشیشانی به عنوان فرمانده نظامی داعش برگزیده شد و سریعاً به همسر برادر کشته شده خود پیام داد که باید به عقد او در آید.

اما صدا دودور کایف در مقابل خواسته او مقاومت کرد و تن به ازدواج سوم نداد. به همین دلیل الشیشانی هم تصمیم گرفت بیوه برادر خود را به عنوان نیروی آماده اجرای عملیات انتحاری به ترکیه بفرستد. دودورکایف در استانبول دستگیر شد و الشیشانی هم در دیرالزور سوریه، کشته شد.

ماجرای این زن جوان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ترکیه پیدا کرد و گوشه هایی از رفتارهای ضدانسانی سرکردگان داعش را با زنان نشان داد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 18 شهریور 1397 - 23:42:59

دسته بندی :