فعال سوری : کلاه سفیدها برای حمله شیمیایی از گروگانها استفاده می کنند

یک شنبه 18 شهریور 1397 - 11:59:33
فعال سوری : کلاه سفیدها برای حمله شیمیایی از گروگانها استفاده می کنند

تهران - الکوثر : یک فعال حقوق بشر سوری فاش کرد گروه موسوم به کلاه سفیدها می خواهند برای صحنه سازی یک حمله شیمیایی منتسب به ارتش سوریه ، از گروگانهای خود استفاده کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عمار جمال که از فعالان و مدافعان حقوق بشر در سوریه است اعلام کرد بیم آن می رود که گروه کلاه سفیدها مستقر در استان ادلب از برخی خانواده های افراط گرای سوری که حاضر به آشتی با دولت سوریه هستند برای صحنه سازی یک حمله شیمیایی استفاده کرده و آن را به دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه نسبت دهند و به این ترتیب به کشورهای غربی برای مداخله نظامی جدید در سوریه بهانه بدهند. 
این فعال حقوق بشر سوری افزود پس از آماده کردن وسایل و تجهیزات ویدئویی به منظور فیلم گرفتن از صحنه سازی حمله شیمیایی منتسب به دولت اسد ، اعضای خانواده های " آشتی‌جوی" داعش به منطقه اریحا در استان ادلب منتقل خواهند شد. 
وزارت دفاع روسیه نیز روز شنبه اعلام کرد کارهای مقدماتی برای صحنه سازی یک حمله شیمیایی توسط کلاه سفیدها در استان ادلب انجام شده است. گفته می شود "دوستان خارجی انقلاب سوریه"، دستور آغاز این عملیات را صادر خواهند کرد. 
طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، پیش از این سرکرده های برخی گروههای تکفیری و تروریستی به ویژه جبهه النصره و کلاه سفیدها برای هماهنگ کردن مواضع خود و انجام مقدمات این عملیات در ادلب با هم دیدار کرده اند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 18 شهریور 1397 - 11:26:10

دسته بندی :