چراغ سبز آمریکا به گسترش شهرکهای صهیونیستی

یک شنبه 18 شهریور 1397 - 7:56:38
چراغ سبز آمریکا به گسترش شهرکهای صهیونیستی

تهران - الکوثر : سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی معتقد است رژیم صهیونیستی نباید برای شهرک سازی در کرانه باختری از آمریکا اجازه بگیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص نوشت : دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در مصاحبه با روزنامه اسرائیل هیوم گفته است دولت آمریکا هرگز اسرائیل را به خاطر طرح هایش درباره ساخت شهرک ها در کرانه باختری به چالش نخواهد کشید.
دیوید فریدمن گفت: اسرائیل نباید از آمریکا برای ساخت شهرک ها در کرانه باختری اجازه بخواهد.  
روزنامه اسرائیل هیوم بخشی از این مصاحبه را در روز جمعه منتشر کرد. 
در این مصاحبه فریدمن گفته است اسرائیل در حال حاضر طرح های ساخت شهرک های خود را به دولت ترامپ نشان داده است و گاهی اوقات این طرح ها از سوی دولت ترامپ با پاسخ ها و نقطه نظراتی همراه بوده است ؛ من فکر می کنم اگر ما بخواهیم کاری انجام دهیم و از خودمان بخواهیم بپرسیم که نیازی واقعا هست که جلوتر برویم؟ باید این کار را انجام دهیم. 
فریدمن همچنین گفت : اسرائیل همواره حق اظهار نظر برای آمریکا را محفوظ می داند و آن را به کار می گیرد. 
وی همچنین این جمله دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را تکرار کرد که شهرک سازی ها مانع صلح نیست. 
هنگامی که از فریدمن درباره واکنش دولت آمریکا به طرح ساخت شهرک ها در کمربند شرق بیت المقدس سوال شد وی از پاسخ مستقیم طفره رفت و فقط به این جمله بسنده کرد که یک طرح باید ثبات منطقه ای و صلح را به همراه داشته باشد.
وی افزود : دولت ترامپ بر عکس دولت اوباما از هر خانه و کاشانه ای در کرانه باختری سرکشی نمی کند. ما استراتژی های توسعه ای اسرائیل را می دانیم اما هرگز به اسرائیل نمی گوئیم باید چه کاری انجام دهد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 18 شهریور 1397 - 7:56:30