ترامپ اذعان کرد: خروج از برجام بخاطر اسرائیل بود!

جمعه 16 شهریور 1397 - 12:1:13
ترامپ  اذعان کرد: خروج از برجام بخاطر اسرائیل بود!

تهران- الکوثر: رئیس جمهور آمریکا گفت خروج از برجام کار بسیار بزرگی بود که من بخاطر اسرائیل انجام دادم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس ویدیویی با شماری از سران یهودی آمریکا به مناسبت سال نو یهودی گفتگو کرد که سایت کاخ سفید متن این گفتگو را در وب سایت خود منتشر کرده است.

ترامپ گفت توافق هسته ای ایران مسئله ای است که از روز اول که درباره آن شنیدم با آن مخالف بودم. این توافق هیچ گاه نباید حاصل می شد. این توافق را باراک اوباما رییس جمهور آمریکا امضا کرد اما کنگره نیز به طور قطع در آن همدست است زیرا می توانست جلوی آن را بگیرد. اما آنها (ایرانی ها) بدتر شدند و خصومت شان بیشتر شد. همانطور که همواره گفته ام آنها باید به شدت به علت کارهایی که کردیم، قدردان ما باشند.

وي افزود من گفتم اگر در انتخابات پیروز شوم این توافق را مورد تجدیدنظر قرار خواهم داد و پس از بررسی آن، این توافق را لغو کردم. یک وزیر امور خارجه داشتم که علاقه ای به لغو این توافق نداشت. من مدتی را به اتلاف وقت گذراندم و آرزو می کنم ای کاش زودتر این توافق را لغو می کردم. با این حال مدتی وقت تلف کردم و در نهایت تصمیم خود را گرفتم و این توافق را لغو کردم.

ترامپ در ادامه مدعي شد این اقدام تاثیری به شدت مثبت داشت و فکر می کنم که این تاثیر کاملا مثبت بر امنیت جهان قابل مشاهده بود زیرا ایران دیگر آن کشور سابق نیست. از روزی که توافق را لغو کردم، آنها نفوذ و جایگاه خود را از دست دادند. من به شما می گویم که اگر اکنون به ایران نگاه کنید اوضاع کاملا متفاوت است. روز قبل از اینکه من ریاست جمهوری آمریکا را به عهده بگیرم هیچ تردیدی در بزرگی و قدرت آنها وجود نداشت و این که آنها کل خاورمیانه را بگیرند تنها مسئله ای مربوط به زمان بود. این منطقه شامل اسرائیل نیز است و بسیاری این نگرانی را داشتند. من فکر می کنم احساس امنیت کنونی اسرائیل بسیار بیشتر از چندین سال اخیر است. آنها در آینده ای نه چندان دور خواستار مذاکره با آمريکا خواهند شد.

رئیس جمهور آمریکا افزود من اکنون تنها می توانم از جایگاه اسرائیل این را بگویم که کاری که انجام دادم کاری بسیار بزرگ برای اسرائيل بود. بنابراین من توافق را لغو کردم. من درست براساس وعده انتخاباتی که دادم این توافق را لغو کردم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 16 شهریور 1397 - 12:1:1