سامانه پدافند هوایی «باور 373»؛ دستاورد بزرگ وزارت دفاع

پنج شنبه 15 شهریور 1397 - 20:55:45
سامانه پدافند هوایی «باور 373»؛ دستاورد بزرگ وزارت دفاع

تهران- الکوثر: جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران اعلام کرد؛ یکی از موفقیت‌های بزرگ این وزارتخانه، آزمایش موفق سامانه موشکی پدافند هوایی موسوم به باور 373 بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرتیپ قاسم تقی‌زاده در جمع خبرنگاران در تشریح دستاوردهای وزارت دفاع، با اشاره به پرتاب ماهواره‌های ایرانی به فضا اظهار داشت: در برنامه 10 ساله فضایی کشور قرار است که هر دو تا سه سال یک بار، برنامه پرتاب ماهواره ساخت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی صورت بگیرد، در این راستا برنامه ریزی کردیم که یک ماهواره را در سال جاری پرتاب کنیم. 

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران افزود: یکی از موفقیت‌های این وزارت خانه، آزمایش موفق سامانه موشکی پدافند هوایی موسوم به باور 373 بود. برد این سیستم 200 کیلومتر و سقف پروازی موشک آن 27 کیلومتر است، موشک این سیستم، ورزیده، چابک و با تکنولوژی نوین ساخت داخل است.

تقی زاده با اشاره به ساخت جنگنده بومی در داخل کشور گفت: جنگنده بومی کوثر به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است و ساخت تمام زیرمجموعه‌های این جنگنده داخلی بود. برخلاف تبلیغات واهی رژیم صهیونیستی، با تکیه بر سازمان افزار، نرم افزار و سخت افزارهای داخلی جنگنده کوثر را با فناوری بومی ساختیم.

وی به سخنان رهبر ایران که آمریکا با ما نخواهند جنگید اشاره کرد و گفت: آمریکا چون توان و قدرت تسلیحات و سلاح موشکی کشورمان را به خوبی فهمیده است، البته برخی از فناوری‌های دفاعی را به اطلاع عموم نرساندیم و برای روز مبادا نگه داشتیم که در صورت هر گونه تهدید، مقابله بسیار قوی و محکمی را داشته باشیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 15 شهریور 1397 - 20:55:33