سازمان‎های حقوق بشری اسپانیا خواستار توقف فروش تسلیحات به عربستان شدند

چهار شنبه 14 شهریور 1397 - 8:54:0
 سازمان‎های حقوق بشری اسپانیا خواستار توقف فروش تسلیحات به عربستان شدند

تهران - الکوثر : سازمان های حقوق بشری اسپانیا از تصمیم دولت این کشور برای لغو فروش بمب های لیزری به عربستان استقبال کردند و خواستار توقف کامل فروش تسلیحات به این کشور شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرد مادرید فروش بمب های هوشمند لیزری را به عربستان متوقف کرده است. 

وزارت دفاع اسپانیا پیشتر ، روند لغو قراداد فروش 400 بمب هوشمند به ریاض را به ارزش 90 میلیون یورو آغاز کرده بود.

یک شبکه تلویزیونی اسپانیایی نیز تأکید کرد دولت فعلی اسپانیا در ماه ژوئیه گذشته تصمیم گرفت قرارداد فروش این بمب ها را به دلیل نگرانی از به کارگیری آنها در جنگ یمن لغو کند.

اسپانیا چهارمین کشور صادر کننده تسلیحات نظامی به عربستان است و این مسئله اعتراض سازمان های متعدد حقوق بشری را در این کشور به دنبال داشته است. این سازمان ها پادشاه اسپانیا را با توجه به روابط خوبش با خاندان حاکم سعودی به فراهم کردن زمینه برای عقد قراردادهای فروش تسلیحات به عربستان متهم می کنند.

سازمان عفو بین الملل نیز پیشتر یکصد هزار امضا را در خصوص توقف فوری فروش تسلیحات به عربستان و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از به کارگیری آن در کشتار غیرنظامیان جمع آوری کرده بود. 
استفان بلتران مدیر سازمان عفو بین الملل در اسپانیا تصمیم دولت مادرید را مبنی بر لغو فروش 400 بمب هوشمند به عربستان یک تصمیم درست خواند و خواستار بازنگری در ضمانت هایی شد که اسپانیا با کشورهای خریدار اسلحه امضا کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 14 شهریور 1397 - 8:21:54

دسته بندی :