حیدر العبادی : گروههای سیاسی منافع شهروندان را در اولویت قرار دهند

چهار شنبه 14 شهریور 1397 - 7:40:12
حیدر العبادی : گروههای سیاسی منافع شهروندان را در اولویت قرار دهند

بغداد - الکوثر : حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت اختلاف بین احزاب و گروه های سیاسی نباید بالاتر از تأمین منافع شهروندان عراقی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در نشست خبری هفتگی خود در بغداد گفت : امیدواریم برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید عراق آغازی برای انتخاب رؤسای سه قوه باشد.

وی افزود : طبق نظر دادگاه عالی فدرال و بند 19 قانون احزاب، شمار نمایندگان و لیست های فراکسیون اکثریت به حد نصاب رسیده است. من از تمدید فعالیت پارلمان فعلی استقبال نمی کنم و معتقدم تداوم اوضاع کنونی منجر به گسترش ناامنی و بی ثباتی و عدم سرمایه گذاری در عراق خواهد شد. از تمام فراکسیون ها و احزاب سیاسی می خواهم بار دیگر پای میز مذاکره باز گردند و به مهلت قانونی برای انتخاب رئیس پارلمان پایبند باشند. 
العبادی در ادامه اظهار داشت : اختلاف بین احزاب و گروه های سیاسی نباید بالاتر از تأمین منافع شهروندان عراقی قرار گیرد. سخنانی که از سوی برخی طرفها در زمینه سرنگونی دولت شنیده می شود واقعا غیر قابل قبول است. شنیده ام که برخی طرف ها ما را به سرنگونی دولت تهدید کرده اند، این تهدیدها محکوم و مردود است و فقط به تروریست ها سود می رساند.  
نخست وزیر عراق تصریح کرد: دولت هیچ گونه مسئولیتی در قبال اشتباهات و تخلفات صورت گرفته در انتخابات ندارد و تمام مسئولیت ها در این زمینه به عهده پارلمان سابق است که یک کمیته انتخاباتی فرقه گرا را تشکیل داد. من با تمام قدرت اجرای قانون انحصار سلاح در دست دولت را پیگیری خواهم کرد و این قانون علیه هیچ طرفی نیست. اسلحه در خارج از چارچوب دولت منجر به ارتکاب جنایت های سازمان یافته و مختل شدن معیشت شهروندان خواهد شد.
حیدر العبادی در مورد اختلافات به وجود آمده میان خود و فالح الفیاض رئیس سازمان بسیج مردمی که نهایتا منجر به برکناری الفیاض از ریاست این سازمان شد گفت : فالح الفیاض اصرار داشت همزمان با ریاست بر نیروهای سازمان بسیج مردمی به برگزاری نشست های حزبی محض ادامه دهد ، این در حالی است که ما به او ابلاغ کرده بودیم او نماینده یک نهاد امنیتی است و چنین حقی ندارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 14 شهریور 1397 - 7:40:4

دسته بندی :