اعلام بیطرفی کردهای عراق در تشکیل فراکسیون اکثریت

دو شنبه 12 شهریور 1397 - 21:55:0
اعلام بیطرفی کردهای عراق در تشکیل فراکسیون اکثریت

بغداد- الکوثر: سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان گفت که این اتحادیه و حزب دموکرات کردستان به هیچ طرفی برای تشکیل فراکسیون اکثریت نخواهند پیوست.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از الفرات نیوز، «سعدی احمد پیره» سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان امروز دوشنبه گفت که این اتحادیه و حزب دموکرات کردستان به هیچ کدام از دو ائتلاف فراکسیون اکثریت که اخیرا اعلام شد نمی‌پیوندند.

وی افزود: ما و حزب دموکرات کردستان موضعی بی‌طرفانه اتخاذ کرده‌ایم و به هیچ طرفی برای تشکیل فراکسیون اکثریت نخواهیم پیوست.

سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان اظهار داشت: بیانیه ای که به نام «شورش اسماعیل» عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان منتشر شد و نشان می‌دهد که این اتحادیه به فراکسیون اکثریت پیوسته، جعلی است.

گفتنی است که نمایندگان اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات کردستان از حضور در نشست افتتاحیه پارلمان عراق که امروز دوشنبه برگزار شد خودداری کردند.

اولین جلسه پارلمان جدید عراق امروز بعد از چند ماه کش و قوس و رایزنی گروه های سیاسی پیروز در انتخابات برای تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی برگزار شد و نمایندگان سوگند یاد کردند. اما عملا تشکیل فراکسیون اکثریت اعلام نشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 12 شهریور 1397 - 21:42:2