ادعای عجیب لیبرمن: ایران از سوریه عقب نشینی کرده است!

شنبه 10 شهریور 1397 - 16:36:32
ادعای عجیب لیبرمن: ایران از سوریه عقب نشینی کرده است!

تهران- الکوثر: در شرایطی که مقامات ایرانی و سوری بر ادامه حضور مستشاران نظامی ایران در سوریه به منظور مبارزه با تروریسم و بازسازی ارتش سوریه تاکید کرده اند، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادعایی عجیب از عقب نشینی نیروهای ایرانی از سوریه سخن گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ادعای عقب نشینی نظامی ایران از سوریه مدعی شد که ایران از حضور نظامی در سوریه و روند فعالیت های نظامی در این کشور کاسته است و دلیل آن هم فشارهای بین المللی و تلاش های تل آویو بوده است.

«آویگدور لیبرمن» در مصاحبه با روزنامه «یدیعوت آحارنوت» افزود دلیل آنچه عقب نشینی نظامی ایران در سوریه خواند، فشارهای بین المللی و تلاش های بی وقفه اسرائیل در این زمینه بوده است.

وی افزود: اسرائیل به منظور جلوگیری از انتقال سلاح پیشرفته به گروههایی نظیر حزب الله، صدها هدف را در داخل سوریه بمباران کرد و دیپلماسی گسترده ای را برای اعمال فشار بر آمریکا و روسیه با هدف بیرون راندن ایران از سوریه به کار گرفته است.

لیبرمن با ادعای اینکه ایران طرح ساخت کارخانه های تولید موشک را در سوریه متوقف کرده اما هنوز از ایده ساخت یک بندرگاه و فرودگاه در این کشور دست برنداشته است، مدعی شد: ایران همچنان با همکاری دولت سوریه به ساخت پایگاههای نظامی در سوریه ادامه می دهد.

این وزیر صهیونیست بار دیگر از تصمیم واشنگتن برای خروج از توافق هسته ای با تهران تمجید کرد و مدعی شد ایران همزمان با آغاز مرحله دوم تحریم ها در چهارم نوامبر آینده (آبان ماه)، از فعالیت های خود در سوریه تا حد زیادی خواهد کاست و حزب الله لبنان که از حمایت ایران برخوردار است، به احتمال زیاد قادر نخواهد بود پس از تحریم ها به همین شکل باقی بماند.

این ادعاها در شرایطی مطرح می شود که در سفر اخیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به سوریه، یک توافقنامه جامع همکاری دفاعی بین ایران و سوریه به امضا رسید که شامل مشارکت ایران در بازسازی ارتش سوریه می شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 10 شهریور 1397 - 16:6:9