موگرینی: حفظ برجام در راستای امنیت اتحادیه اروپاست

پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 10:35:41
موگرینی: حفظ برجام در راستای امنیت اتحادیه اروپاست

تهران- الکوثر: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر اینکه حفظ برجام به نفع امنیت کشورهای عضو این اتحادیه است گفت: «حفظ برجام با توجه به بازگشت تحریم‌های آمریکا، کاری چالش برانگیز است».

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس‌جمهور اتریش در وین، بر تلاش این اتحادیه برای حفظ و ادامه توافق هسته‌ای برجام تاکید کرد.

دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بیانیه‌ای درباره دیدار عصر چهارشنبه موگرینی با رئیس‌جمهور اتریش در وین دیدار منتشر کرد؛ دیداری که در آن دو طرف درباره مسائلی از قبیل بالکان و برجام صحبت کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام به «الکساندر ون در بلن» گفت: «ما فرصتی برای تبادل نظر درباره کاری که داریم می‌کنیم تا توافق هسته‌ای ایران را حفظ کنیم، داشتیم؛ توافقی که بعد از مذاکراتی طولانی در وین حاصل شد در نتیجه ما باید روح وین را حفظ کنیم. بار دیگر باید بگویم که حفظ برجام به نفع امنیت خود ما است».

وی ادامه داد: «توافق برجام دارد کار می‌کند، حفظ توافق با توجه به اعمال مجددد تحریم‌های آمریکا کاری چالش برانگیز است اما ما با همه کشورهای عضو و همه شرکایمان در سراسر جهان در حال همکاری هستیم تا اطمینان حاصل کنیم، برجام ادامه یابد».

موگرینی افزود: «ما معتقدیم که ممانعت از تولید سلاح اتمی توسط ایران، حیاتی است و برای یک بار هم که ما یک توافق عدم گسترشِ کارآمد داریم، باید از آن حمایت کنیم».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 10:10:5