شایگو: روسیه با افراد مسلح در ادلب در حال مذاکره است

چهار شنبه 7 شهریور 1397 - 8:52:36
شایگو: روسیه با افراد مسلح در ادلب در حال مذاکره است

تهران- الکوثر: وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: مرکز روسی آشتی طرف های درگیر در سوریه با سران افرد مسلح و رهبران محلی در ادلب برای حل و فصل صلح آمیز مناقشه سوریه در حال مذاکره است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرگئی شایگو روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: کارکنان مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه در گفت وگو با سران گروه های مسلح (ضددولتی) در ادلب برای حل و فصل و پایان صلح آمیز مناقشه سوریه مذاکره می کنند. 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مساله بازگشت پناهندگان سوری، اوضاع منطقه کاهش تنش در ادلب تحت کنترل ویژه قرار دارد. 
به گفته وزیر دفاع روسیه، در آن منطقه (ادلب) مذاکرات پیچیده در همه سطوح با افرادی جریان دارد که قبلا خود را معارضان میانه رو می خواندند. 
وی ادامه داد: با شیوخ منطقه ادلب که رهبری برخی طوایف را برعهده دارند نیز مذاکراتی صورت می گیرد. 
وزیر دفاع روسیه، هدف از این مذاکرات را حل و فصل مناقشه در ادلب به مانند آنچه که در درعا و غوطه شرقی رخ داد، عنوان کرد. 
شایگو خاطرنشان کرد: مذاکرات بر عهده افسران مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه است و از آنها بخاطر اینکه این اقدامات را بسیار حرفه ای انجام می دهند و تلاش هایی که در محدوده های غوطه شرقی، یرموک و درعا بکار گرفتند، قدردانی می کنم. 
وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت که مشاهده تعداد تسلیحات تروریست ها در سوریه مرا متعجب کرد چرا که آنها برخی روزها تا هفت تانک و توپ یا آتشبار سنگین به نظامیان روس تحویل دادند و به این ترتیب هزاران قبضه سلاح داشتند. 
شایگو همچنین گفت که در آزادسازی شهر حلب از تروریست ها در سال 2016، انبارهای مهمات و کارگاه های تولید سلاح با چندین هزار قبضه سلاح تحویل نیروهای امنیتی شد. 


چهار شنبه 7 شهریور 1397 - 0:3:8